ציפיות גבוהות מהדו"ח הצפוי של אמזון; האם תעמוד בהן?
חדשות    

ציפיות גבוהות מהדו"ח הצפוי של אמזון; האם תעמוד בהן?

לאחר פרסום התוצאות הכספיות של גוגל המפתיעה ושל פייסבוק המאכזבת, הגיעה תורה של אמזון לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של 2018. רגע לפני הפרסום, קיימות בשוק ציפיות גבוהות, השאלה אם גבוהות מדי? 

האנליסטים חוזים שאמזון תדווח על רווח למניה של 2.5 דולר והכנסות רבעוניות בסך של כ-53.3 מיליארד דולר – גידול של כ-40% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2017 שהסתכמו בכ-38 מיליארד דולר.

אמזון נוהגת לכלול בדו"חותיה גם תחזית לגבי הרבעון הקרוב ומעניין לראות אם ייתאמו לתחזית האנליסטים שעומת כרגע על כ-58 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון השלישי כוללות גם את המכירות ממבצע הפריים דיי האחרון אשר נחל הצלחה מרובה.למעלה ממאה מיליון מוצרים נמכרו במהלך מבצע הפריים דיי האחרון שערכה אמזון. 

ברבעון הקודם הפתיעה אמזון כשדיווחה על רווח למניה של 3.27 דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים אשר עמדו על 1.26 דולר למניה – והשוק במתח אם גם הפעם תפתיע החברה.

ברבעון הראשון דיווחה אמזון כי פעילות הענן שלה הייתה אחראית לכ-73% מהרווח התפעולי שלה – שיעור מאוד גבוה, שמבטא את החשיבות של החטיבה הטכנולוגית, מול הקושי של החטיבה הקמעונאית להרוויח.  האנליסטים חוזים כי המכירות מפעילות של מיחשוב הענן תניב לאמזון הכנסות בסך של כ-6 מיליארד דולר, גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כאמור למעלה ממאה מיליון מוצרים נמכרו במהלך מבצע הפריים דיי האחרון שערכה אמזון. גם הישראלים השתתפו בחגיגה ונמסר כי רכשו מוצרים באתר הקניות בהיקף של מעל ל-7 מליון שקל במשך 36 השעות בהן נמשך המבצע.