חדשות    

קבוצת GoTo משיקה: אפליקציית "מולטי מודל" להתניידות בכלי תחבורה שיתופיים במדריד

מעודכן ל-04/2021

השירות יאפשר תכנון נסיעות בעיר ומחוצה לה, באמצעות רכב, קורקינט או קטנוע חשמליהשימוש ברכבים שיתופיים שומר על איכות הסביבה ומפחית את הזיהום וכן מקצר את זמן ההגעה ממקום למקום

שירות חדש למטיילים במדריד: קבוצת GoTo Global, המובילה בעולם את מהפכת התחבורה השיתופית, הודיעה בשבוע האחרון על השקת פתרון "מולטי מודל" חדשני להתניידות במגוון כלי תחבורה שיתופיים בעיר מדריד. השקת השירות התאפשרה לאחר שני סבבי גיוס הון שעלו במהלך שנת הקורונה,

השירות יושק באמצעות אפליקציה ידידותית ונוחה למשתמש, המאפשרת תכנון נסיעות, רכיבות ותנועה בעיר – ברכב, קורקינט או קטנוע חשמלי.

המנויים במדריד יוכלו לבחור בפתרון הניידות השיתופי המתאים ביותר לצורכי הנסיעה שלהם, מתוך צי רחב הכולל 450 רכבים ו -400 קטנועים חשמליים. בשבועות הקרובים יתווספו לצי גם 400 קורקינטים חשמליים. כך תהפוך למנהלת צי המולטי מודל השיתופי הגדול והמגוון ביותר במדריד עם מעל ל-1300 כלי התניידות שונים.

השירות הושק במלטה, בה פועלת החברה בהצלחה כבר למעלה משנתיים וקיים חלקית בישראל. GoTo Global מפעילה בישראל את שירות הרכב השיתופי CAR2GO , את שירות האופניים Mobike by CAR2GO  ואת שירות "אוטותל". בקיץ הקרוב תורחב הפעילות בישראל עם כניסת אופניים חשמליים לצי הקיים של הרכבים והאופניים.

האפליקציה החדשה שפותחה ומנוהלת על ידי קבוצת GOTO, זמינה ב-iOS ואנדרואיד ומאגדת תחתיה אפשרות השכרה של מגוון כלי תחבורה שיתופיים, ובכך חוסכת למשתמשים הורדת אפליקציות שונות להתניידות או תנאי שימוש שונים.

כחלק מהחדירה לשוק במדריד, חקרה הקבוצה את הרגלי הניידות של התושבים בעיר, שם עלה בבהירות כי פתרון המולטי-מודל כבר נפוץ בקרב תושבי מדריד: 70% מהנשאלים טענו שלפחות מחצית מהנסיעות שלהם הן "מולטי מודל" ועבור 26%, כל או כמעט כל דרכי ההתניידות משולבות במספר כלים. יתרה מכך, הנשאלים ציינו כי השימוש בפתרונות תחבורה שיתופית משולבת (מכוניות, קטנועים חשמליים, קורקינטים ואופניים) מגביר את שביעות הרצון מהניידות.

השימוש ברכבים שיתופיים שומר על איכות הסביבה והופך את העיר לירוקה יותר, משפר את החיים ומפחית את הזיהום. התניידות בתוך העיר במגוון כלי תחבורה יעילה יותר, מקצרת את זמן ההגעה ממקום למקום ושימושית עבור כל צורך, בין אם לנסיעה ארוכה ממקום למקום, קצרה וקרובה או משולבת בכמה כלים על מנת להגיע ליעד.

במהלך שנת הקורונה, בחודש פברואר האחרון, השלימה קבוצת GOTO Global שני סבבי גיוס הון בהיקף של 22.5 מיליון דולרים. האחרון שבהם, על ידי חברת טלקאר, שבשליטת משפחת אונגר, שהשקיעה 3.5 מיליון דולר בחברה לפי שווי של 45 מיליון דולר לפני הכסף. בנוסף לגיוס שבוצע בחודש יולי 2020, בו גייסה 19 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר אחרי הכסף. כאשר המשקיע המוביל בסבב היה אדם נוימן, שהשקיע 10 מיליון דולר, ו-9 מיליון דולר נוספים בהלוואה המירה מבעלי קבוצת שגריר ובעלי מניות קיימים.

גיל לייזר, מנכ"ל GoTo: "אנו שמחים להוביל את מהפכת הרכבים השיתופיים באירופה. התחלנו את הפיילוט במדריד לפני כשלושה חודשים וכעת אנו משיקים את האפליקציה הייחודית המספקת לתושבי העיר את כל צרכי התחבורה השיתופית הכוללים רכבים, קורקינטים וקטנועים חשמליים תחת קורת גג אחת. אנו צופים כי השירות הזה יגרום לתושבים להסיר את הנטל הכרוך באחזקת רכב פרטי. החברה נכנסה לשוק הכי חשוב באירופה עם מוצר ייחודי ומנצח ושירות ותמחור ללא מתחרים המספק בטחון תחבורתי וגם שומר על איכות הסביבה. האפליקציה תושק בקרוב גם בישראל".

קאר2גו נכנסת לספרד – משיקה פעילות במדריד