חדשות    

קבינט הדיור אישר את הצעת שר האוצר למתחמים מועדפים לדיור

פרויקט דירות

קבינט הדיור אישר את הצעת שר האוצר למתחמים מועדפים לדיור; מכוח חוק זה הוקמה ועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), אשר מטרתה לדון ולאשר תכניות דיור בהיקף נרחב

קבינט הדיור אישר היום את הצעת שר האוצר, משה כחלון למתחמים מועדפים לדיור.

בשנים האחרונות מתמודדת ממשלת ישראל עם משבר בשוק הדיור אשר בא לידי ביטוי בעלייה משמעותית במחירי הדיור. נדבך מרכזי בהתמודדות עם משבר הדיור, הינו הגדלת היצע יחידות הדיור. פעילות הממשלה להגדלת ההיצע נעשית במספר מישורים, ובהם, חקיקת החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור.

מכוח חוק זה הוקמה ועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), אשר מטרתה לדון ולאשר תכניות דיור בהיקף נרחב תוך דיון ממוקד ואינטנסיבי לשם קיצור לוחות הזמנים לעומת לוחות הזמנים המקובלים כיום לקידום תכניות בהיקף דומה.

לאור אישור החוק והקמת הועדה למתחמים מועדפים לדיור, ובהתאם לחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור, מובאת בזאת הצעת החלטה להכרזה על מתחמים מועדפים לדיור אשר תאפשר הגשת תכניות למגורים במתחמים אלה ואישורן על ידי הותמ"ל.

המתחמים המובאים במסגרת הצעת החלטה זו והתוכניות שיתוכננו בהם עומדים בתנאים הקבועים בחוק: ראשית, ההכרזה היא על קרקע אשר 80% או יותר ממנה הם מקרקעי ישראל או על קרקע ביישוב מיעוטים. בנוסף, במתחמים לא יוקם ישוב חדש. כמו כן, תקבלה המלצת מנהלת מנהל תכנון לאחר ששוכנעה כי ניתן לתכנן בכל מתחם 750 יח"ד לפחות, ובישוב מיעוטים – 500 יח"ד לפחות. בנוסף, ההכרזה קובעת את גודל המתחם מיקומו וגבולותיו.

כמו כן דורשות הוראות החוק, כי משתאושר תכנית מועדפת לדיור, למעט בישוב מיעוטים, יהיו בתחום הקרקע שהיא מקרקעי ישראל 30% מסך יחידות הדיור שנקבעו בתכנית יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, מחציתן במחיר מופחת. עם זאת מתיר החוק לממשלה, במקרים חריגים, לחרוג מהוראה זו במסגרת צו ההכרזה.

להלן רשימת המתחמים המוצעים להכרזה:
– באר יעקב – 7,200 יחידות דיור.
– ביר אל מכסור – 1,200 יחידות דיור.
– עילוט – 570 יחידות דיור.
– איכסאל – 560 יחידות דיור.
– קריית אתא – 5,500 יחידות דיור.
– עפולה – 1,600 יחידות דיור. 30% להשכרה.
– אום אל פאחם – 4,500 יחידות דיור.
– אשקלון – 5,000 יחידות דיור. 20% להשכרה.
– קצרין – 1,800 יחידות דיור. 5% להשכרה.
– אופקים – 1,200 יחידות דיור. 5% להשכרה.
– מזרעה – 600 יחידות דיור.
– טמרה – 4,000 יחידות דיור.
– כפר כנא – 5000 יחידות דיור.