שוק ההון    

קדנט של כלל ביו גייסה 40 מ' דולר; תוצאות טובות בניסוי שלב I לתרופה לטיפול בהפרעות תנועה

קדנט, שמוחזקת על ידי  כלל ביוטכנולוגיה , השלימה גיוס של 40 מיליון דולר בסבב שני ממשקיעיה הקיימים. הגיוס הובל על ידי Cowen Healthcare, זרוע ההשקעות בביוטק של בנק ההשקעות Cowen, וקרנות הון הסיכון, Atlas venture, Qiming venture ו-Slater.

הגיוס  בוצע לפי שווי של כ-95 מיליון דולר מיליון דולר אחרי הכסף.

הבעלות בקדנטו נחלקת לאחר ההנפקה בין בין קרן אטלס (40%) ,כלל ביוטכנולוגיה (17%), חברת אקסס שבבעלותו של לן בלווטניק(18%) ונוברטיס (10%).

בלווטניק הוא גם בעל השליטה בשרשור בכלל ביוטכנולוגיה.

עוד מדווחת קדנט כי במסגרת ניסוי קליני I Phase בתרופה 1883-CAD, המיועדת להתוויות של הפרעות תנועה מסוג SCA, נמצא כי התרופה נסבלה היטב בכל המינונים שנבדקו עד כה.

עוד עדכנה Cadent כי בתקופה הקרובה תחל ניסויי II Phase בהתוויות האמורות.

Cadent הינה חברת ביופארמה אמריקאית המפתחת טכנולוגיה המבוססת על מודולציה של קולטני NMDA ותעלות SK2 לטיפול בהפרעות נוירו-פסיכיאטריות. ל-Cadent הסכם רישיון עם Novartis לפיתוח תרופה לטיפול בדיכאון המבוססת על עיכוב הפעילות של קולטן NMDA .על פי הסכם הרישיון, Novartis מממנת את פיתוח התרופה ומשלמת ל- Cadent תשלומים מבוססי אבני דרך ותשלומים מבוססי מכירות בהיקף כולל של 386 מיליון דולר, בתוספת תמלוגים ממכירות. כמו כן מפתחת Cadent תרופה להסדרת הפעילות העצבית ב-

Cerebellum לטיפול ב-tremor essential וב-SCA ,וכן תרופה לטיפול בירידה קוגניטיבית בחולי סכיזופרניה המבוססת על הגברת פעילותו של קולטן NMDA.