שוק ההון    

קולפלנט מזנקת ב-50%; חתמה על הסכם אסטרטגי לפיתוח ומסחור ריאות להשתלה בבני אדם

יחיאל טל, מנכל קולפלנט קרדיט: יח"צ

נראה שזה מגיע הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. הדפסת איברים אנושיים. מה שנתפס לפני כמה שנים כמדע בידיוני קורם עור וגידים, תרתי משמע.

קולפלנט כי חתמה על הסכם רישוי, פיתוח ומסחור של ריאות המיועדות להשתלה בבני אדם, ומיוצרות באמצעות הדפסה תלת מימדית המשתמשת בדיו ביולוגי המבוסס על טכנולוגיית החברה. ההסכם משלב את הקולגן rhCollagen וטכנולוגיית הדיו הביולוגי BioInk שפיתחה החברה עם יכולות בתחום רפואה רגנרטיבית וייצור איברים של יונייטד ושותפותיה.

המניה מזנקת כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-50% ובמחזור גדול.

בסוף החודשת יימחקו מניות החברה מהמסחר בבורסה בתל אביב ומניותיה ייסחרו בנסדא"ק בלבד.

במסגרת ההסכם, קולפלנט מעניקה ליונייטד, דרך חברת Lung Biotechnology PBC, חברת בת בבעלות מלאה של יונייטד המתמקדת בייצור איברים המיועדים להשתלה, רישיון עולמי בלעדי לטכנולוגיית החברה ולשימוש בדיו הביולוגי והקולגן, להדפסה ביולוגית תלת מימדית (3D Bioprinting) של ריאות.

מקולפלנט נמסר כי היא תייצר ותמכור ליונייטד דיו ביולוגי במשך מספר שנים על מנת לעמוד בצרכי הפיתוח של יונייטד, וכן תספק תמיכה טכנית ליונייטד בתהליך הקמת מתקן ייעודי בארה"ב לייצור הקולגן והדיו הביולוגי. בנוסף, ההסכם מקנה ליונייטד אופציה, לשיקול דעתה המלא, להרחיב את תחום הרישיון מעבר לייצור ריאות, לשלושה איברים נוספים.

בכפוף לתנאי ההסכם, קולפלנט תקבל מקדמה בסך 5 מיליון דולר וכן תשלומי אבני דרך של עד 15 מיליון דולר בהתאם להישגים תפעוליים ורגולטורים בהקשר לפיתוח והדפסת ריאות. ההסכם גם מקנה ליונייטד אופציה בת שנתיים לפתח שלושה איברים נוספים, בתמורה לתשלומים של עד 9 מיליון דולר בגין מימוש האופצייה, ועוד סכומים של עד 15 מיליון דולר בגין הגעה ליעדים רגולטוריים. קולפלנט תהיה זכאית לקבל גם תמלוגים מיונייטד בגין מכירות מוצרים המוגנים בפטנטים של הטכנולוגיה של קולפלנט, וכן החזרים כספיים בגין הוצאות שונות.

תוקף ההסכם הינו בכפוף לקבלת אישורים שונים לרבות קבלת אישור רשות החדשנות של מדינת ישראל.

מנכ"ל קולפלנט, מר יחיאל טל, ציין כי: "אנו מלאי בטחון שהקולגן שלנו מהווה את אבן הבניין הטובה ביותר הקיימת כיום עבור שתלים לתחום הרפואה הרגנרטיבית, ולפיכך ימלא תפקיד מרכזי וקריטי בתהליכי ייצור והדפסה של איברים. כחלוצה מובילה בתחום זה, חברת יונייטד תרפיוטיקס הינה השותף האידיאלי עבור החברה. הסכם אסטרטגי זה הינו הישג משמעותי לקולפלנט, שכן הוא מציב אותנו בשותפות עם מוביל עולמי, מקנה ולידציה לטכנולוגיית החברה ומייצר ערך לבעלי המניות שלנו. אנו גאים ביסוד השותפות החשובה הזו עם יונייטד ומצפים להמשך העבודה יחדיו במטרה להביא איברים מצילי חיים לאנשים".

ד"ר מרטין רוטבלט, יו"ר ומנכ"לית יונייטד תרפיוטיקס, ציינה כי: "אנחנו מתלהבים מהעבודה עם הטכנולוגיה הישראלית יוצאת הדופן של קולפלנט, אשר הופכת את צמח הטבק, המשויך בד"כ כגורם למחלות ריאות, לצמח המייצר קולגן שהינו חיוני ביותר לייצור מספר בלתי מוגבל של ריאות ברות השתלה באנשים".

רפואית, אורטופדיה, ופצעים כרוניים וניתוחיים. הדיו הביולוגי BioInk שהינו מוצר הדגל של החברה משמש כאבן בנייה אידיאלית להדפסת תלת מימד של איברים ורקמות.

קולפלנט – אדיסון מציבה מחיר יעד של 1.5 שקל למניה; פי 4 ממחירה בבורסה