שוק ההון    

קומפיוג'ן ובריסטול מאיירס מחזקות את שיתוף הפעולה בטיפול במחלת הסרטן

קרדיט: pixabay

קומפיוג’ן, הנסחרת בבורסה בת"א ובוול-סטריט מדווחת על הרחבת שיתוף הפעולה עם בריסטול מאיירס – החברות ישתפו פעולה בניסוי קליני כדי להעריך את הבטיחות והסבילות של COM701 –  נוגדן ראשון מסוגו כנגד PVRIG המפותח על ידי קומפיוג’ן, בשילוב אופדיבו (Opdivo), תרופה לסרטן של בריסטול-מאיירס המעכבת את PD-1, חלבון בקרה של מערכת החיסון, בחולים עם גידולים סרטניים מוצקים בשלבים מתקדמים.

במקביל לשיתוף הפעולה, בריסטול-מאיירס, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם,  תשקיע 12 מיליון דולר בקומפיוג’ן.

קומפיוג’ן תהיה אחראית על הניסוי הקליני שלב 1 שהחל לפני מספר שבועות. האחריות תכלול את בחינת הטיפול המשולב של COM701 ואופדיבו בארבעה סוגי סרטן, כולל סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, סרטן השחלות, סרטן השד וסרטן רירית הרחם.

שיתוף הפעולה גם מתייחס לבחינת שילובים אפשריים עתידיים, כולל ניסויים קליניים שייערכו על ידי בריסטול-מאיירס וזאת כדי לחקור מנגנוני פעילות משולבים, הכוללים מעכבי חלבוני בקרה נוספים של מערכת החיסון, כדוגמת PVRIG יחד עם TIGIT.

השילוב הקליני של מספר מעכבי חלבוני בקרה של מערכת החיסון מיועד לבחון את הביולוגיה של מסלול הפעילות של PVRIG ואת הפעילות הסינרגיסטית שהודגמה במודלים פרה-קליניים.

דר’ ענת כהן-דייג, נשיאה ומנכ"לית קומפיוג’ן, אמרה על רקע שיתוף הפעולה "בריסטול-מאיירס סקוויב היא מובילה עולמית באימונו-אונקולוגיה, ואנחנו נרגשים על שיתוף הפעולה ועל ההשקעה האסטרטגית שלה בקומפיוג’ן. שיתוף פעולה זה מקנה לקומפיוג’ן גישה לאופדיבו של בריסטול-מאיירס סקוויב, ומאפשר להעריך את השילוב של COM701 עם מעכב PD-1 ואולי אף להאיץ את הניסויים הקליניים של COM701 בשילובים חדשים נוספים".

דר’ פואד נמוני, ראש פיתוח אונקולוגיה, בריסטול-מאיירס סקוויב, אמר, "המטרה שלנו היא להעריך את הפעילות והבטיחות של השילוב החדשני של COM701 עם אופדיבו בחולים עם סוגי סרטן שונים. אנחנו מצפים לבניית שיתוף פעולה משמעותי עם קומפיוג’ן ומתן מענה לצרכים רפואיים משמעותיים".

על פי תנאי הסכם רכישת המניות, בריסטול-מאיירס סקוויב תשקיע 12 מיליון דולר בקומפיוג’ן, בתמורה ל-2,424,243 מניות של קומפיוג’ן לפי מחיר של 4.95 דולר למניה, המייצג פרמיה של 33% ממחיר הסגירה הממוצע של המניה בנאסד"ק במהלך 20 ימי המסחר האחרונים. ההשקעה צפויה להיסגר עד או בסמוך לתאריך 12 באוקטובר 2018, בכפוף לתנאי סגירת ההסכם.

ביוליין – רכבת הרים בשבוע – עלתה 50% התממשה ב-20% ; הנה הסיבה

וול-סטריט קרסה ב-4%; אבל אלוגן גייסה לפי שווי של 2 מיליארד דולר