לימודים    

קורס נגרות – איפה לומדים, כמה עולה, כמה מרוויחים

מעודכן ל-03/2020

בשנים האחרונות שכחנו כמה טוב לעשות דברים בעצמנו, קנינו רהיטים מאיקאה, זרקנו רהיטים ישנים וקנינו חדשים ולא מיהרנו לתקן בעצמנו. אלא שהיכולת לבנות רהיטים ולתקן עוזרת בכמה מקרים, למשל כשהמשק מושבת אבל לא רק. בניית רהיטים בעצמכם גם חוסכת כסף ומקלה על הסביבה. אז איפה לומדים? מה לומדים? כמה עולה ועוד.

מה לומדים בקורס נגרות

קורס נגרות הוא קורס מעשי שבו לומדים כיצד לנסר, כיצד ללטש,איך לעבוד עם כלי עבודה שונים, איך עובדים עם סוגי עץ  שונים ועוד. בזכות מידע זה אפשר ליצור רהיטים ואלמנטים שונים,  שולחן, כיסא, מיטה, שידה, מדפים ואפילו מחסן לגינה..

לסיום הקורס תלמיד מחליט על פרויקט, ומקבל הנחיות מהמורה אילו חומרים לרכוש לשם ביצוע המשימה. העבודה על הפרויקט מאפשרת להתנסות בכל שלבי היצירה, החל משרטוט ובניית תכנית עבודה ועד לקבלת המוצר המוגמר. חלק מהקורסים כוללים גם התנסות בשרטוט בתוכנת AutoCAD .

כמו כן לומדים עיצוב ותקני בטיחות.

למה ללמוד נגרות

כאמור, יש סיבות טובות ללמוד נגרות, הן אקלימיות והן אישיות לחסוך כסף ולהיות תלוי פחות באנשי המקצוע. זהו גם תחום טוב לפתח ולבדוק את היצירתיות שלכם. מי שרוצה לעבוד במקצוע יידרש לקורס ארוך יותר.

משך הקורס

משך הלימודים בקורס משתנה לפי אופי הקורס והמוסד ומטרת התלמיד, תחביב או מקצוע. רוב קורסי הנגרות הבסיסיים כוללים  12 מפגשים חד שבועיים, שכל אחד מהם אורך כ – 4 שעות.

איפה לומדים קורס נגרות

יש מקומות רבים שבהם אפשר ללמוד סדנת או קורס נגרות, למשל לימודי "נגרות בסטודיו לאומנויות העץ", בבית ינאי,קורס נגרות שימושית למתחילים ב"חלומות יוצרים",  "החצר", "בית ספר לנגרות אמן", "סטודיו לעץ", "פנטזיות", מלטש ועוד.

אפשר גם להירשם לקורס נגרות של משרד הכלכלה. זהו הקורס המקיף ויסודי ביותר. הוא נמשך כעשרה חודשים ומתקיים חמישה ימים בשבוע מ-8:00 בבוקר עד השעה 16.00. במהלך הקורס רוכשים המשתתפים חומרי עבודה כמו עץ ולכה על חשבונם. לפני הקורס נדרשים לעבור בחינה ברמת קושי בסיסית ביותר .

בוגרי הקורס מקבלים תעודת גמר מקצועית.

קורס נגרות מקוון

קורסים באינטנט אפשר ללמוד בכמה מקומות, אבל כדאי לזכור שכדאי להיעזר בבעל מקצוע הן לצורכי בטיחות והן להדרכה.

באתרים האלו יש תוכניות מפורטות לבניית רהיטים ומוצרי עץ, ובחלק מהמקרים תקבלו גם הסבר על הטכניקות והחומרים ומדוע בחרו דווקא בהם. המידע מאתר "ידיים טובות".

עלות הקורס

עלות הקורס 1800 שקל-2500 שקל בהתאם למספר המפגשים.

אפשריות התעסוקה

מי שרוצה יוכל להשתלב בשוק העבודה כנגרים מקצועי או אומנותי – שכיר או עצמאי  ואף להמשיך בלימודי קורסים לנגרים מתקדמים המעמיקים ומתמחים בתחום ספציפי, למשל קורס ריתוך ומסגרות, או להתמקד בתכנון ממוחשב, בניית סירות מעץ, הדפסת תלת ממד, בניית רהיטים ותכנון תהליכי ייצור.

כמה מרוויח נגר

נגר מרוויח בממוצע 8,500 שקל , עובד מיומן ומוכשר מרוויח אף 9,500 שקל ויותר בהתאם לניסיון. בענף הייצור יש מחסור בידיים מיומנות.