רכב ותחבורה    

קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?

archos

מעודכן ל-04/2019

אם אתם שוכרים לא מעט באפליקציות קוריקנטים חשמליים, חשוס לדעת – בקנייה תוכלו להחזיר את ההשקעה בתוך 20 -100 יום – אז ייתכן שכדאי לכם לקנות קורקינט במקום לשכור! 

אם אתם נוסעים מזדמנים עדיף לשכור! 

הקורקינטים החשמליים השתלטו על תל אביב ועל ערים נוספות במרכז. בכל מקום אפשר לראות את הקורקינטים של אחת מארבע החברות, ליים, בירד, ליאו ווינד. כולן מציעות בערך את אותם מחירים, 5 שקלים לשחרור הנעילה וחצי שקל לדקת לנסיעה. כך שבנסיעה בת חצי שעה תשלמו 20 שקל ועל נסיעה של שעה 35 שקל. אם נוסעים הרבה, זה מגיע לעלויות גבוהות שעדיין כלכליות לעומת מוניות, ובכל זאת מדובר כבר על הוצאה משמעותית.  אז אולי עדיף לקנות?

ובכן, קורקינט חשמלי לרכישה עולה בין 1500 שקל ל-4000 שקל, תלוי בדגם, בזמן ההטענה ובכוח שלו.

קורקינט שיאומי בהספק סוללה של 30 ק"מ עולה 1500 שקל. עלות התחזוקה שלו היא בעיקר עלות ההטענה שלא עולה יותר מהטענה של מחשב נייד. כמו כן אם לא משתמשים בסוללה באופן מוגזם, היא יכולה לשרוד שלוש שנים ויותר וגם מחיר הסוללה מסתכם בכ-100 שקל בלבד. כך למעשה אם אתם שוכרים בבוקר ובערב קורקינט עבור נסיעה של שעה לכל צד, תשלמו 70 שקל ביום, כך שעבור קורקינט של שיאומי תחזירו את ההשעה בתוך 21-22 ימים (ועוד יום-יומיים על עלות הסוללה). עלות הטעינה היא כאמור אפסית, אגורה לק"מ נסיעה.

אבל מה קורה אם יש תקלות? צמיג של שיואמי עולה כ-200 שקל, כך שגם כאן בתוך כמה ימים אתם מחזירים את ההשקעה. שאר החלפים עולים הרבה פחות, למעט מטען מקורי המגיע ל-1400 שקל, כלומר  עוד 20 יום על החזרה על ההשקעה.

שיואמי זו רק דוגמה – אנחנו לא ממליצים כאן על דגם כזה או אחר, אבל מהמידע שמצאנו עולה שמדובר בחברה טובה (ומוכרת) ודגם במחיר יחסית נמוך – זה עדיין לא אומר שאין אלטרנטיבות נוספות טובות.

אם מעוניינים בקורקינט יקר יותר? כאמור, כיום המחירים ירדו ובטווח הגבוה נמצא לרוב קורקינטים ב-4000 שקל, אם כי יש גם יותר. אבל גם כאן ההחזר על השקעה יהיה בתוך חודשיים לעומת שכירת רכב. כמובן שאם הנסיעות תכופות יותר מחיר השכירות יהיה גבוה בהרבה ואם מדובר רק בנסיעות מזדמנות ולא בצורך קבוע, קניית קורקינט לא משתלמת. עבור נסיעה של חצי שעה לכל צד תחזירו את ההשקעה בתוך 40 יום לשיאומי ו-100 יום עבור קורינט ב-4,000 שקל

אומנם לקניית קורקינט יש יתרון כלכלי ברור אך גם יש חסרונות, ולהשכרה גם יש יתרונות במקרים מסוימים.

קניית קורקינט יתרונות וחסרונות

יתרונות: החזר מהיר על ההשקעה, לא צריך להתקין אפליקציה, לא תלוי בזמינות של הקורקינטים ובשעות שבהן פנויים, זמינים כל הזמן, בתחזוקה טובה יותר אם הבעלים מתחזק נכון

חסרונות: דאגות לגבי גניבות וחבלות, אחריות התחזוקה המלאה על הבעלים, חסר יעילות עבור מי שצריך אותו רק לפעמים מזדמנות, צריך להיסחב איתו לכל מקום

שכירת קורקינט יתרונות וחסרונות

חסרונות: יקר לטווח ארוך, לא מעט דיווחים על תקלות, לא תמיד פנויים, יש ערים שיש בהן היצע נמוך או אין בהן היצע כלל של קורקינטים

יתרונות: לא צריך לדאוג מגניבות ומחבלות, טוב למי שצריך שימוש לא קבוע בקורקינט, בחלק מהאפליקציות ניתן לקבל החזר על הטענה, לא צריך להיסחב איתם (הרחבה על שירותי השכרת קורקינטים)

אפשרות החזר באמצעות הטענת קורקינטים

אם אתם רוצים בכל זאת להחזיר השקעה על קורקינטים להשכרה, באפליקציות בירד וליים יש אפשרות להטעין את הקורקינטים  ולקבל החזר. הסכומים נעים בין 25 שקל ל-50 שקל ליחידה, כך שאפשר להחזיר את עלות הנסיעה אך הטרחה עצומה, כולל להביא את הקורקינטים בחזרה לתחנה וכמו כן אתם צריכים לאתר את הקורקינטים, מה שלא תמיד מתברר כמשימה פשוטה.

אפשרות השכרה לבעלי קורקינטים חשמליים

בעלי קורקינטים חשמליים לא צריכים להתעצב כי אין להם אפשרות לקבל החזר טעינה. הם יכולים בקלות היום להשכיר את הקורקינט שלהם ולהפוך למעין מיני חברת השכרה בעצמם. בקרוב צפוי להיכנס מיזם טייק א רייד, ההופך את בעלי האופניים והקורקינטים החשמליים הפרטיים למתחרים בחברות האפליקציות. מדובר באפליקציה שתאפשר לבעלים להחליט באיזה מחיר יושכר הקורקינט, למי, מתי יוחזר והיכן. בעצם אייר בי אן בי של קורקינטים אלא שעלות ההצטרפות למיזם לפחות בינתיים עומדת על 300 שקל.

מיזם אחר הוא rentitb המאפשר להשכיר ולשכור כל דבר, ובתוך כך גם קורקינטים. המשכיר יכול לקבוע את המחיר וכן לקבוע את גובה הקנס אם המכשיר לא יוחזר. האפליקציה חינמית אך היא גובה עמלת שירות

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

באובר משיקים קורקינטים ללא נהג