מובייל וגאדג'טים    

קליימסל – חברה ישראלית שמגלה על הדקה איפה יירד גשם ובאיזה רחוב

מעודכן ל-04/2019

קליימסל – חברה ישראלית שמגלה על הדקה איפה יירד גשם ובאיזה רחוב.  בין לקוחותיה –  יונייטד איירליינס  ודלתא איירליינס

רוצים לצאת החוצה אבל לא בטוחים אם בדקה זו יש גשם. מתברר שיש חברה ישראלית שיודעת מתי בדיוק בדקה הקרובה יירד גשם ובאיזה רחוב. שם החברה קליימסל. זו חברה ישראלית-אמריקאית  עם משרדים בישראל ובבוסטון, שלפי מייסדיה אם מזג אוויר משפיע כמעט על כל דבר בעולם, אז גם כל דבר בעולם יכול להפוך לסנסור של מזג אוויר. בניגוד למידע ולמודלים שממשלות מספקות,  קליימסל משתמשת בתחנות סלולר, צלחות לווין, רכבים מחוברים לרשת, מצלמות רחוב, רחפנים, מטוסים ועוד. לדברי החברה, כל אלו מספקים מידע הרבה יותר מדויק ומשמעותי.

להבדיל מהשירותים הממשלתיים של המדינות השונות, שלעיתים יש  בהן רק תחנת איסוף מידע אחת, השירות של קליימסל מגיע לעשרות מקורות מידע.

 קליימסל פיתחה מודלים חדשים שיכולים לעבד מידע ממשלתי פתוח וזמין, וגם את המידע שהיא אוספת בעצמה, וכך מאפשרת חיזוי מדויק יותר ו”הנאה משני העולמות”. לטענתה, היא החברה הפרטית הראשונה שהצליחה לבנות מודלים שכאלו שאינם תלויים בממשלות ואוניברסיטאות.

קליימסל יכולה למכור את המידע הזה לחברות שעבורן מזג אוויר הוא קריטי, ובהן חברות תעופה, ענף הבניה, חברות אירועים, תחבורה, ביטוח ועוד.  מלקוחותיה: דלתא איירליינס ויונייד איירליינס ; גם מערכות הרכב החכם יכולות להתממשק אל מול מערכת שכזו ורכבים אוטונומים יוכלו להיעזר בטכנולוגיה כדי לחזות בדיוק מה כדאי לעשות כרגע, ולהתריע לנהג כי כדאי שיחזור לשליטה ידנית ויהיה עירני יותר.

קליימסל הוקמה ב-2015 על ידי 3 יזמים שלטענתם בשירותם הצבאי נתקלו בלא מעט מצבים מסכני חיים עקב מזג האוויר: שמעון אלקבץ, מנכ”ל החברה, שירות בחיל האוויר במשך 11 שנים והבין שלחיל האוויר יש משאבים טובים, אבל תחזית מזג אוויר לא מדויקת מספיק; רעי גופר, מנהל אסטרטגיות בחברה, גם הוא היה טייס בחיל האוויר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת הארוורד ותואר שני מ-MIT; ואיתי זלוטניק, קצין בסיירת מטכ”ל ומנהל הלקוחות בחברה, שבמהלך לימודיו לתואר שני ב-MIT, החליט להקים יחד עם השניים את קליימסל.

בינתיים השירות הוא רק לחברות, אבל לקראת אמצע שנת 2019 צפויה החברה להשיק אפליקצייה לציבור הרחב שתאפשר חיזוי מדויק של מזג אוויר ברמת הדקה ואפילו הרחוב, אבל אולי עד אז החורף כבר ייגמר.. החברה גייסה 70 מיליון דולר ולה 70 עובדים