שוק ההון    

קליל – ירידה של 25% ברווח הנקי ל-11.5 מיליון שקל; תחלק דיבידנד של 36 מיליון שקל

חברת קליל תעשיות, יצרנית חלונות ופרופילי אלומיניום, אשר בשליטת צורי דבוש ובניהולו של אריה (ריצ'י) ריכטמן, סיימה את הרבעון השלישי עם בסך של כ-93.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-95.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בקליל מסבירים את הירידה בעיקר בשינוי בתמהיל המכירות בתחום הפרופילים שגרם לשחיקה במחירי המכירה, וכן מקיטון בכמויות המכירה בתחום התריסים כתוצאה ממיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר בשל עיתוי החגים השנה.

 

בשורה התחתונה, הרווח הכולל של קליל ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-11.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

במקביל לאישור הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 36 מיליון שקל (15.37 שקל למניה).

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם ב-26 מיליון שקל, בהשוואה ל-31.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נבעה מירידה האמורה במכירות ושחיקה בשיעור הרווח הגולמי.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2018 עמד על 27.8%, בהשוואה ל-31.3% ברבעון הקודם ו-32.7% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהשינוי האמור בתמהיל המכירות, מהתחזקות הדולר אל מול השוק ומעלייה בעלויות הייצור – בדגש על עלייה במחיר האלומיניום המיוחסת למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שתרמה לעליית מחיר האלומיניום ברבעון השני של השנה ובכך השפיעה לרעה על עלות המכירות ברבעון השלישי של השנה.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם ב-14.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של 19.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2018 עמד על 15.2%, בהשוואה ל-18.9%, ברבעון הקודם ו-20.2% ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

יו"ר קליל, צורי דבוש: "אנו ממשיכים להקפיד על מקסום הערך עבור לקוחותינו, בין היתר, באמצעות הרחבת תקופת האחריות למגוון מוצרינו למשך 7 שנים והמשך השקת מוצרים חדשים ומתקדמים – בדומה למערכת החלונות ה"באוהאוס" שהושקה לאחרונה. קופת המזומנים הגבוהה, האיתנות הפיננסית המאפיינת את החברה לצד הרצון לשתף את בעלי המניות, הובילו להכרזת דיבידנד בסך של כ-36 מיליון שקל, וזאת לאחר שבמחצית השנה האחרונה חילקנו דיבידנד ורכשנו ממניות החברה בהיקף כולל של כ-33 מיליון שקל".

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל: "תוצאות הרבעון הושפעו מעיתוי החגים השנה שהפחיתו את מספר ימי העבודה, משינוי בתמהיל מכירת מערכות האלומיניום, מהעלייה במחיר האלומיניום והתחזקות הדולר אל מול השקל. אנו ממשיכים לפעול לצמיחת החברה בטווח הארוך – תוך שמירה על קליל כמותג מוביל, הן ברמת האיכות והן ברמת השירות ללקוח. בהתאם לכך, במהלך השנתיים הקרובות אנו צפויים להוציא לפועל את תכנית ההשקעות במתקני החברה – תכנית שתאפשר לנו להכין את הקרקע לקראת הצמיחה העתידית בפעילות החברה, בדגש על הפעילות בתחום התריסים".

קליל תעשיות, פועלת משנת 1950 ונשלטת על ידי צור דבוש החל משנת 2001 (63.55%). קליל עוסקת בעיצוב, יצור ושיווק של מערכות אלומיניום (חלונות ודלתות מעוצבים) לבניה ולתעשייה. בנוסף, עוסקת החברה בפיתוח, ייבוא ושיווק של פירזולים, אביזרים ומנועי תריסים הנלווים לפרופילי האלומיניום והדרושים לשם ייצור  החלונות והדלתות. לקליל תעשיות, חברה בת פרטית, רול פרופיל בע"מ (בבעלות חלקית 82.78%) העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות תריסים, שלבי תריס – אור וארגזי תריס מפחי אלומיניום.