שוק ההון    

קליל – תוצאות טובות בזכות ירידת מחירי האלומיניום; רווח של 15.4 מיליון ברבעון

הרווח של קליל, יצרנית פרופיילי האלומיניום, עלה ברבעון הראשון של השנה ל-15.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-97.4 מיליון שקל, קרוב להכנסות ברבעון המקביל – 96 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה משמעותית ל-32.2 מיליון שקל בהשוואה ל-28.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזה בעצם הסיפור של הרבעון – החברה הצליחה לשפר את הרווח הגולמי ואת שיעור הרווח הגולמי, בעיקר תודות לירידה במחירי חומרי הגלם. השיפור הזה התבטא בשורה התפעולית – רווח של 20.4 מיליון שקל, לעומת 16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מנהלי החברה מעדכנים כי – מרבית הפרופילים והאביזרים הנלווים של קליל נמכרים לסיטונאים (ומהם ליצרנים של המוצרים הסופיים) ויתרתם נמכרת במישרין ליצרנים גדולים של המוצרים הסופיים.

קליל פועלת בעיקר בתחום הבניה הפרטית והשיפוצים כאשר השימוש במוצרי החברה הנו בדירות  מגורים, בבתים פרטיים (צמודי קרקע) ובמבני ציבור. מוצרי החברה נחשבים ליוקרתיים ולאיכותיים. החברה מנסה להתרחב בשוק ה"בנייה הרוויה", ומנהלי מסבירים כי פעילות החברה מושפעת משינויים במספר התחלות הבנייה ובעיקר סיומי הבנייה (בעיקר של בנייה צמודת קרקע), בכמות הדירות  הנמצאות בשלבי הבנייה השונים, בהיקף השיפוצים ובהיקף הייבוא של פרופילי אלומיניום.

"כמו כן, האטה כלכלית במשולב עם ירידה ברמת הצריכה במשק ו/או שינויים בפעילות ענף הבנייה הפרטית והשיפוצים, עלולים להשפיע לרעה על היקפי הפעילות של הקבוצה", אומרים מנהלי החברה ומוסיפים – "מוצרי הקבוצה משווקים ללקוחות רבים והקבוצה אינה תלויה בלקוח מסוים. חומרי הגלם המשמשים  את הקבוצה ניתנים לרכישה ממקורות שונים, שכן האלומיניום הגולמי מסופק באופן  חופשי בשוק העולמי, ללא תלות במקור או ספק מסוים.  החברה פועלת להחדרת סטנדרטים של עיצוב, איכות, שירות ואחריות ללקוח הפרטי. כמו כן מרחיבה  החברה את סל מוצריה כולל, דרך הפעולות הבאות – פעילות שיווק ופרסום לקהל המשפצים והבונים; הפעלת אולמות תצוגה ברחבי הארץ (בראשון- לציון, נתניה, חיפה וכרמיאל); הפעלת מוקד שירות טלפוני ללקוחות פרטיים ואנשי מקצוע; קידום אתר האינטרנט של החברה הכולל: מידע, פורומים ותמיכה; הכוונת מתקינים מורשים למוצרי החברה; מתן תעודת אחריות משולבת של החברה והמתקין; מיתוג שיטת שלושת הצעדים".

קליל נסחרת בשווי של 600 מיליון שקל, ורווחיה ב-12 החודשים האחרונים מסתכמים בכ-50 מיליון שקל.