חדשות    

קנס בגובה 5 מיליון שקלים לחברה שהטעתה קשישים

pixabay

בעקבות תלונות של לקוחות, ערכה הרשות להגנת הצרכן חקירה מודיעינית, בעקבותיה עלה כי היא הפרה כמה סעיפים בחוק הגנת הצרכן, הוחלט לקנוס את החברה ב- 5,139,200 ש"ח. הרשות שלחה למנכ"ל החברה הודעה על החיוב הצפוי. לחברה יש זכות לערער על הקנס.

טענו: במחשב שלכם יש וירוס

הרשות להגנת הצרכן טוענת כי נציגי חברת HELP PC יצרו קשר עם לקוחות מבוגרים, וטענו כי המחשבים שלהם נגועים בוירוס, המסכן את מחשבם ומחשבים נוספים בביתם. כדי להתגונן מאותו וירוס, עליהם לרכוש מיידית תוכנות שונות להגנה על המחשב, "לעיתים מנעו נציגי החברה מהצרכנים את האפשרות להתייעץ לגבי רכישת התוכנות שהוצעו להם, בטענה כי אם התוכנה לא תותקן באופן מיידי – מחשבם עלול להינזק או לקרוס", אומרים ברשות להגנת הצרכן.

עוד נמסר מהרשות להגנת הצרכן כי נציגי החברה לא גילו לרוכשים כי מוצר שרכשו אינו חדש אלא מחודש, "בנוסף, נציגי החברה מסרו ללקוחות כי תקופת האחריות לתוכנות ולשירות שרכשו היא לתקופה של שלוש שנים, כשבפועל הייתה לתקופה קצרה יותר".

על פי הרשות, החברה הפרה במפורש את החוק להגנת הצרכן, כאשר שינתה את תנאי ביטול העסקה המפורטים בחוק, " במקרים מסוימים ביקשו הצרכנים  לבטל את העסקאות השונות במסגרת המועדים הקבועים בחוק, אולם החברה לא נענתה לבקשתם. 

הקנס הופחת

הרשות הודיעה שהקנס המקורי עמד על 6,424,000 שקל, אך הופחת מאחר ולחברה אין הפרות קודמות .

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אניטה יצחק, אמרה כי "הרשות ממשיכה להילחם בתופעה, במסגרתה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות נגד אוכלוסיות מוחלשות, ובהם קשישים, שכל מטרתם ביצוע עסקאות – תוך ניצול חולשתם של הצרכנים, ביצוע הטעיות והפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים. במקרה הזה החברה ניצלה גם את חוסר ההבנה של הצרכנים בתחום המחשבים. הטלת העיצום מהווה צעד נוסף במלחמה של הרשות בתופעה זו".

"בעלי החברה, אדי גלבוע,מסר לתקשורת בתגובה: "מתוך אלפי לקוחות הגיעו רק 16 תלונות, שהתקבלו בשנתיים האחרונות. פנינו לעו"ד שייצג אותנו ואני בטוח שאין מקום לקנס הזה"

רשות השידור אין, קנסות יש

קנס של 700,000 ש"ח לגופים פיננסים