חדשות    

קנת רוגוף, נביא המשברים: המשבר הפיננסי הקרוב יהיה מוקדם מהצפוי

קנת' רוגוף'. צילום ויקיפדיה
קנת רוגוף, שזיהה את משבר החוב בגוש היורו בעשור הקודם ואת האיום של סין על הכלכלה העולמית, מאשים את ממשל טראמפ ואת הפופוליזם באירופה
 

הכלכלן קנת רוגוף, לשעבר הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הזהיר  כי על אף השיפורים במערכת הפיננסית מאז משבר  2008, התרחבותה המתמשכת של המערכת הפיננסית ואקלים פוליטי בעייתי עלולים לגרום לזה שהמשבר הפיננסי הגדול הבא ייהיה מוקדם מהצפוי..

רוגוף הוא פרופסור לכלכלה באוניברסיטת הרווארד.  את אזהרתו פרסם באתר פרוג'קט סינדיקט ולפיה אף על פי שבראש הבנקים המרכזיים החשובים בעולם עומדים אנשים מצוינים, המנהיגות הפוליטית בעייתית.

"האם מישהו יכול לומר בכנות כי לממשל דונלד טראמפ יש את הכישורים והניסיון להתמודד עם קריסה גדולה?", כתב רוגוף. רוגוך חזה בעבר את משבר החוב בגוש היורו לפני כעשור, והזהיר גם כי סין מהווה את האיום הגדול הבא על הכלכלה העולמית. או אולי הישועה תבוא מ"סטיבן מנוצ'ין שהפיק סרטים בהוליווד לפני שהפך לשר האוצר האמריקאי", כתב בעוקצנות בטורו..

באירופה האשים את הפופוליזם שהגביר את חוסר האמון והמחלוקות הפנימיות. לדבריו, די לראות את הצורה שבה המנהיגות הפוליטית של בריטניה הובילה אותה אל סף תהום הברקזיט כדי להבין כמה המצב בכי רע, ניסח. גם ביבשת אירופה תהליך קבלת ההחלטות במצב עגום עקב מחלוקות עמוקות סביב חלוקת הנטל בגוש היורו המקשות על יישום מדיניות בעת משבר.

עוד הזהיר כי המשך התרחבות המערכת הפיננסית וצמיחת החוב העולמי למרות הידוק הפיקוח על המערכת הבנקאית גרמו  לכך שחובות מסוכנים נדדו למערכת צללים פיננסית שם יוכלו בקלות לצאת משליטה.

"הוא סיכם: משמעות הצמיחה הנחרצת של המערכת הפיננסית, ביחד עם אקלים פוליטי רעיל יותר ויותר, היא כי המשבר הפיננסי הגדול הבא עשוי להתרחש מוקדם יותר ממה שאתם חושבים",

רוגוף למד כלכלה באוניברסיטת ייל וסיים את התואר השני בהצטיינות יתרה בשנת 1975. הוא המשיך לתואר שלישי וקיבל אותה מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס(בהדרכת רודי דורנבוש). רוגוף התחיל לעבוד בקרן המטבע הבינלאומית ובפדרל ריזרב.

בשנים 2003-2001 הוא היה כלכלן ראשי של קרן המטבע הבינלאומית. כיום הוא מלמד באוניברסיטת הרווארד.

קנת' רוגוף הוא חבר באקדמיה למדעים של ארצות הברית ומועדון ה-30.