חדשות    

קריאה לגופים המוסדיים: התמקדו בהשקעה בטכנולוגיה ישראלית ולא בנדל"ן אמריקאי

ענת גוואטה, יו"ר ני"ע. צילום: ענבל מרמרי
מעודכן ל-01/2020

"השקעה במקבצי דיור מעבר לים זה נחמד, אבל הפוטנציאל האמיתי בעשורים הקרובים הוא בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית", אמרה יו"ר הרשות לניירות ערך בכנס CapiTech שנערך אתמול בראשל"צ

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, קראה אתמול לגופים המוסדיים להתמקד בהשקעות בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית ופחות בנדל"ן אמריקאי.

בכנס CapiTech של רשות ניירות ערך – רגולציית שוק הון בעולם טכנולוגי, שנערך אתמול בראשון לציון, הצהירה גואטה: "מיאמי זה כאן. השקעה במקבצי דיור מעבר לים זה נחמד, אבל הפוטנציאל האמיתי בעשורים הקרובים ימשיך להיות בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. גופים מוסדיים זרים כבר מבינים זאת היטב – הגיע הזמן שגם הישראלים יבינו, ולא רק בנוסטרו אלא גם בצד העמיתים".

במרכז כנס CapiTech אתמול עמדו הטכנולוגיה והשפעותיה על שוק ההון. "אנחנו לא מחכים לתוצאות הבחירות, יצאנו לדרך מזמן ואנו מאמצים טכנולוגיות חדשות באופן מתמיד", הוסיפה גואטה והבהירה. "בדומה לרפורמת 'שמים פתוחים', ששינתה ללא היכר את ענף התעופה, כך גם ה-Open Finance, מייצר עולם חדש. לשם אנו שואפים להגיע, ולכן אופן הטיפול בסוגיית הפיקוח על ה-API (פתיחת מידע פיננסי לספקי פינטק כדי להעניק שירותים לאזרח) וה-PSD (הטמעת שירותי תשלומים דוגמת google pay"), הוא כל כך קריטי", היא סיכמה.

התוכנית של גואטה: יותר תחרות, יותר חדשנות, יותר הוגנות ויותר אטרקטיביות

ענת גואטה: "נפתח את שוק איגוח המשכנתאות, ונחבר כלים דיגיטליים לשוק ההון"