חדשות    

קריאת כיוון לשווקים: אחד הגופים המוסדיים הגדולים בעולם מוריד את המניות למשקל חסר

pexels

סנונית ראשונה שמאותתת על כיוון השווקים. ועדת ההשקעות של חברת ניהול הנכסים האמריקאית נויברגר ברמן, המנהלת מעל 460 מיליארד דולר בקרנות סחירות ובהשקעות פרייבט אקוויטי, מפרסמת סקירה רבעונית בראייה של 12 חודשים קדימה ומורידה את הקצאת הנכסים הגלובלית למניות מגישה של משקל יתר לגישה של משקל חסר. מדובר באחד הגופים המוסדיים הגדולים הראשונים בעולם שמפרסם המלצה כזו.

בראייה ממוקדת יותר לשווקים השונים, מפרסמת הוועדה שמונה 14 מומחים עם ניסיון ממוצע של כ-29 שנים בניהול השקעות, כי שוק המניות האמריקאי נותר בהמלצה נייטרלית כשמניות ה-Large Cap נותרות במשקל חסר ומניות ה-Small and Mid יורדות מהמלצה של משקל יתר להמלצה נייטראלית. מניות בשווקים מפותחים מחוץ לארה"ב צונחות למשקל חסר, ומניות בשווקים מתפתחים יורדות לאותה המלצה אף הן.

"אנו ממשיכים להעדיף מניות ערך על פני מניות צמיחה בהינתן הווליואציות הגבוהות והחשיפה לשערי הריבית בקרב מניות הצמיחה, למרות שההשקפה הופכת למאוזנת יותר, בהינתן המיקס השלילי של צמיחה ואינפלציה, אנו מעדיפים מניות דפנסיביות, שיש להן הכנסות קבועות, תשואות דיבידנד גבוהות, קרנות ריט ומניות של חברות בתחום תשתיות האנרגיה", מדגישים בנויברגר ברמן.

במוצרי ההכנסה הקבועה מעלים בנויברגר ברמן את ההמלצה על מזומן מנייטראלי למשקל יתר ומותירים את ההמלצות על אג"ח גלובלי, אג"ח בדירוג השקעה ובכלל זה אג"ח ארה"ב ברמה של משקל חסר. החוב בשווקים מתפתחים יורד להמלצת נייטראלי.

בוועדת ההשקעות של נויברגר ברמן מציינים, "בעקבות נתוני הרקע של אינפלציה מבנית עולה והאטה בצמיחה, המוחרפת בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, וועדות השקעה הופכות ליותר שונאות סיכון  ונערכות עם משטר השקעות חדש. אנו חושבים כי אגרות חוב כבר לא מהוות כלי "גידור טבעי" להשקעה במניות ורואים חשיבות גוברת לחיפוש אחר השקעות שיכולות לעמוד או אפילו לייצר ערך מאינפלציה גוברת ומעליית שערי ריבית, חשיבות שהולכת ועולה בשיקולים של אלוקציית נכסים לטווח הארוך יותר".

מנגד, הסחורות עולות למשקל יתר מובהק ובנויברגר ברמן מסבירים, "המשבר באוקראינה מעצים את בעיות שרשרת האספקה הקיימות בתחומי המזון והאנרגיה, מה שמוביל לאיום בחוסר איזון בטווח הארוך יותר באנרגיה ובמתכות חיוניות במעבר לאנרגיות מתחדשות, זה עלול להגביר את מהירות הדה-גלובליזציה בשרשראות האספקה ולשקף מעבר כללי להעדפה של סחורות מוחשיות על פני נכסים פיננסיים".