חדשות קרנות נאמנות    

קרן הלמן אלדובי מניות גורו חו"ל נזכרה למחוק מילומור – ההפסד למחזיקים 5.3%!

קרן הנאמנות הלמן אלדובי מניות גורו חו"ל (מספר קרן: 5109723) מוחקת 5.3% מערכה! זו פשלה גדולה, זה ממש לא גורו, וזה מבטא את האנומליה שבשערוך נכסים לא סחירים – הלמן אלדובי נזכרו לפתע למחוק השקעה שכבר מזמן היתה צריכה להימחק (לפחות חלקית) ובינתיים סך נכסי הקרן ירד והאחזקה הזו הפכה למהותית מאוד.

בהודעה הלקונית כותבים מנהלי הלמן אלדובי קרנות נאמנות – "הקרן שבנדון הועברה לניהולו של מנהל הקרן החל מיום 17 באוקטובר 2010 ועד למועד כאמור נוהלה הקרן על ידי הלמן-אלדובי קרנות נאמנות בע"מ (להלן: "הלמן-אלדובי קרנות"). החל ממועד העברת הקרן לניהול מנהל הקרן, איילון קרנות נאמנות בע"מ, מנוהל תיק ההשקעות של הקרן על ידי הלמן אלדובי ניהול תיקי השקעות (2007) בע"מ (שם מנהל התיקים החיצוני השתנה מ"הדס ארזים ניהול תיקים בע"מ") (בדיווח זה, "מנהל הקרן" – איילון קרנות נאמנות בע"מ או הלמן-אלדובי קרנות, לפי העניין).

"בקרן הוחזקו ני"ע מילומור (מס' ני"ע: 482018)  שהונפקו על ידי מילומור בע"מ (ח.צ. 520039736) (להלן: "החברה") (להלן: "ני"ע מילומור").החברה מצויה בפירוק ובהליך הסדר ובגין החזקת המניות נותר רכיב הכנסות לקבל בקרן במסגרת הליך הפירוק האמור וההסדר עם הנושים (להלן: "רכיב הכנסות לקבל").

"בד בבד עם דיווח זה מדווח מנהל הקרן אודות כך שקבע את שווי רכיב ההכנסות לקבל על 0 וזאת עקב הערכתו בהתאם למידע הידוע ובשים לב לעובדה שהחברה מצויה בהליך של פירוק ותחת הסדר מול נושי החברה והערכתו אודות האפשרות שהחברה תוכל לשלם למשקיעים את רכיב הכנסה לקבל מתוך קופת נשיית החברה לאחר תשלום חובותיה בהינתן כך שהחברה לא עמדה בהסדר בצורה עקבית ולאחר שנתאפשרו לה מספר הזדמנויות לקיים את ההסדר ובאופן שהצדיק בנסיבות ולעת הזו את הפחתת השווי של הנכס.

"שיעור השינוי בשווי הנקי של נכסי הקרן כתוצאה מהשינוי בשווי רכיב ההכנסה לקבל כאמור (כלומר, ההשפעה על מחירי היחידה והפדיון) היה: 5.3%-, השפעה שהיא גבוהה בשים לב יחד עם זאת לשווי הנמוך יחסית של נכסי הקרן (על רקע פדיונות שחלו בה).מנהל הקרן ימשיך וידווח אודות האמור מעת לעת, בהתאם להוראות כל דין".

שורה תחתונה – פשלה גדולה גם בניהול ההשקעות של הלמן אלדובי, גם בעיתוי המחיקה, וגם תדמיתית – קרן של גורואים שמוחקת מעל 5% על אחזקה בחברה קיקיונית במיוחד.

למדריכים נוספים:

קרנות מחקות – האם כדאי?

תעודות סל – כל מה שצריך לדעת?

מדריך קרנות נאמנות

קרנות סמארט בטא – לא כאלה חכמות