חדשות    

קרן הנאמנות של הלמן-אלדובי השקיעה 25 מיליון שקל בהתחדשות עירוניות

 קרן ההתחדשות העירונית של הלמן-אלדובי שהשלימה באוגוסט האחרון סבב גיוס ראשון של 50 מיליון שקלים  באוגוסט האחרון הודיעה על השקעה במתן הלוואות לשלושה פרויקטים של התחדשות עירונית בתל-אביב. הפרויקט הראשון, ברחוב ג'ורג' אליוט בתל-אביב כולל בניית 5 יח"ד בנוסף ל-6 יחידות הדיור הקיימות בבניין. העלות הכוללת של ביצוע פרויקט התמ"א עומדת על כ- 22 מיליון שקלים (כולל מע"מ) והקרן תעניק ליזם אשראי של כ-15.5 מיליון שקלים לתקופה של כ- 24 חודשים.

הפרויקט השני נמצא  ברחוב מוזיר בתל-אביב והוא כולל בניית 28 יח"ד חדשות ובכללן דירות גן ודירות גג, מתוכם 12 דירות ליזם והיתרה לבעלי הדירות הקיימים. עלות הפרויקט, הכולל הריסת המבנה הקיים ובניית חדש עומדת על כ- 50 מיליון שקלים (כולל מע"מ) והאשראי אותו תספק הקרן ליזם עומד על 6 מיליון שקלים לתקופה של כ- 24 חודשים.

הפרויקט השלישי נמצא ברחוב יהודה המכבי בצפון הישן של תל אביב והוא כולל בניית 26 יח"ד ובכללן דירות גן ודירות גג, ושתי חנויות, מתוכן 11 יח"ד וחנות אחת ליזם. מדובר בפרויקט של הריסה ובניה מחדש בעלות כוללת של כ-46 מיליון שקלים (כולל מע"מ). הקרן תעמיד ליזם הפרויקט אשראי של 3.5 מיליון שקלים לתקופה של כ- 24 חודשים.

"הלמן-אלדובי התחדשות עירונית", בניהולם של מני בן מאור, מנכ"ל, וחן לוי, יו"ר, מאפשרת לציבור המשקיעים בישראל גישה לתחום מימון פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש, בשקיפות מלאה, בפיזור רחב של פרויקטים ובגיבוי ביטחונות ראויים. הקרן,  שהוקמה בשיתוף פעולה עם קבוצת דייברגון, פועלת תחת "הלמן-אלדובי קרנות השקעה" הינה קרן שקלית לא סחירה. יחידות ההשתתפות של הקרן מוצעות לציבור על פי תשקיף. הקרן משקיעה במתן הלוואות ליזמי נדל"ן בתחום ההתחדשות העירונית ובכלל זה ליזמים ופרויקטים בתחום חיזוק מבנים כולל הריסה ובניה מחדש במסגרת תמ"א 38 וכן פרויקטי פינוי בינוי ופרויקטי נדל"ן אחרים. על פי התשקיף, ההלוואות ליזמים ניתנות לתקופות של 12 עד 48 חודשים עם בטחונות דוגמת משכנתא, התחייבות לרישום משכנתא, אג"ח ברשם החברות, שיעבוד זכויות היזם בפרויקטים ושיעבודים צולבים, מכתבי עודפים וערבויות אישיות. הקרן תשאף לחלק למשקיעים קופון חצי שנתי בחלוף לפחות 12 חודשים מכל השקעה של משקיע פעמיים בשנה ב- 1 ליוני וב- 1 לדצמבר בכל שנה עוקבת.

אמש דיווחה הקרן על יציאה על לסבב גיוס חדש של עד 70 מיליון שקלים. ההשקעה המינימאלית בקרן עומדת על 150,000 שקלים.

 קרן ה-P2P הגיעה להיקף נכסים של כ-570 מיליון ש"ח

יצויי כי במקביל לקרן ההתחדשות העירונית, בימים אלה נמצאת גם הקרן הציבורית האלטרנטיבית השניה של בית ההשקעות, הלמן-אלדובי P2P בסבב גיוס. זאת לאחר שהקרן גייסה עד כה 570 מיליון שקלים והשיגה למשקיעים תשואה של 15.5% מהקמתה ביולי 17 ועד היום ותשואה של כ- 5.7% ב-12 החודשים המסתיימים ב-30 בספטמבר 2019.

קרן הלמן-אלדובי P2P* משקיעה בתיקי הלוואות צרכניות באמצעות פלטפורמות ה-P2P המקוונות המובילות בארה"ב, ובכללן Prosper Lending Club, ו – UPSTAR. מדובר בפלטפורמות בהן המשקיעים הישראלים לא יכולים להשקיע ישירות. הקרן היא קרן דולרית המאפשרת פיזור סיכונים בין אלפי לווים כשהקורלציה בין התשואה בהשקעה בהלוואות הללו לבין התנודתיות בשווקי ההון, היא נמוכה ביותר.

לדברי נועם ברכה, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות השקעה,  "תחום ההתחדשות עירונית מגלם פוטנציאל אדיר הן לרשויות, הן ליזמים והן לבעלי הדירות עצמם, אולם עד כה סף הכניסה לתחום הוא גבוה. עבור המשקיעים מדובר היה בהיקפי השקעה גדולים. הקרן  נותנת מענה מאפשרת חשיפה לתחום ללא מינוף ותוך בניית תיק השקעות מגוון".

אודות הלמן-אלדובי:

בית ההשקעות הלמן-אלדובי בניהולם של רמי דרור, מנכ"ל, ואורי אלדובי, יו"ר,  מתמחה בחסכון ארוך טווח ועוסק בניהול קופות גמל והשתלמות, ניהול קרנות פנסיה, ניהול תיקי השקעות והשקעות אלטרנטיביות בהיקף כולל של למעלה מ-59 מיליארד ש"ח. קרן הפנסיה של בית ההשקעות הינה אחת מארבע קרנות הפנסיה הנבחרות כברירת מחדל מטעם משרד האוצר. החברה נסחרת במדדים: ת"א פיננסים, ת"א צמיחה, ות"א ביטוח פלוס.

פעילות ההשקעות המתקדמות של בית ההשקעות נעשית תחת "הלמן-אלדובי קרנות השקעה" הפועלת בתחום של  ייזום ניהול והפצה של מוצרי השקעה מתקדמים בתחום האלטרנטיבי מול לקוחות פרטיים, חברות, גופים מוסדיים, לקוחות כשירים ו-Family Office.

אודות דייברגון:

קבוצת דייברגון הוקמה בתחילת שנת 2010, במטרה לאתר תחומים וענפי השקעה בעלי פוטנציאל רווחיות גבוה עם דגש מיוחד על השקעה בנכסים ריאליים. קבוצת דייברגון מתמחה במימון פרויקטים של התחדשות עירונית.

הלמן אלדובי דורשת פיצוי מאי.בי.אי

הלמן אלדובי: שיא במספר העמיתים; אבל תוצאות עדיין פושרות