חדשות    

קרן הנדל"ן של הלמן-אלדובי השלימה סבב גיוס נוסף של כ-28 מיליון שקל

זהו סבב הגיוס השלישי של קרן "הלמן-אלדובי התחדשות עירונית", שגייסה כ-140 מיליון שקל מאז הקמתה ביולי אשתקד. הקרן מאפשרת למשקיעים גישה לתחום מימון פרויקטי נדל"ן באזורי הביקוש בישראל

קרן ההתחדשות העירונית של הלמן-אלדובי השלימה סבב גיוס מוצלח, שלישי במספר, של כ-28 מיליון שקל. בסך הכל  עד כה גייסה הקרן, שהוקמה ביולי אשתקד, כ-140 מיליון שקל.

"הלמן-אלדובי התחדשות עירונית", בניהולם של המנכ"ל מני בן מאור והיו"ר חן לוי, מאפשרת לציבור המשקיעים בישראל גישה לתחום מימון פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש לאחר היתר בנייה, בשקיפות מלאה, בפיזור רחב של פרויקטים ובגיבוי ביטחונות ראויים.

הקרן,  שהוקמה בשיתוף פעולה עם קבוצת דייברגון, פועלת תחת "הלמן-אלדובי קרנות השקעה" והינה קרן שקלית לא סחירה. יחידות ההשתתפות של הקרן מוצעות לציבור על פי תשקיף. הקרן משקיעה במתן הלוואות ליזמי נדל"ן בתחום ההתחדשות העירונית ובכלל זה ליזמים ופרויקטים בתחום חיזוק מבנים כולל הריסה ובנייה מחדש במסגרת תמ"א 38 וכן פרויקטי פינוי בינוי ופרויקטי נדל"ן אחרים.

על פי התשקיף, ההלוואות ליזמים ניתנות לתקופות של 12 עד 48 חודשים, מגובות בביטחונות, בפיזור נרחב דוגמת משכנתא, אג"ח ברשם החברות, משכון, שעבוד זכויות היזם ותקבולי מכר הדירות בפרויקטים, שעבודים צולבים, שעבוד מניות, שעבוד צף, שעבוד עודפים וערבויות אישיות. הקרן שואפת לבצע חלוקות למשקיעים אחת לחצי שנה בחלוף 12 חודשים ומעלה ממועד  ההשקעה של כל משקיע, במועדים קבועים ב-1 ביוני וב-1 בדצמבר בכל שנה עוקבת.

על פי נתונים שפרסמה הקרן, מאז הקמתה, העניקה מימון ל-14 פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים כ-700 יחידות דיור בת"א, ירושלים, רמת גן, ראשל"צ ובת-ים. ההשקעה הממוצעת בפרויקט נעה בין 8-10 מיליון שקל. על פי התשקיף הקרן יכולה להשקיע עד 70% מהעלות הכוללת של הפרויקט.  משך ההשקעה הממוצע בפרויקט עומד על כ-24 חודשים.  נכון להיום התקשרה הקרן בהסכמים להשקעה בפרויקטים של התחדשות עירונית, בסך מצטבר של כ-135 מיליון שקל.