חדשות קרנות נאמנות    

קרן מגדל אינפלציה גובה דמי ניהול של 0.68% – רוב הרווח של הקרן הולך כדמי ניהול

מגדל אינפלציה היא קרן נאמנות שמטרה לנסות ולהשיג  תשואה עודפת על שיעור השינוי במדד צמודות מדד – ממשלתיות 2-0 שנים. מנהלי הקרן בצמוד למטרה, מסתייגים – "מובהר בזה, כי אין באמור בסעיף זה לעיל משום התחייבות של מנהל הקרן להשיג את מטרת הקרן האמורה", ובצדק – הם הרי מנסים, הם לא מחויבים לתשואה הזו.

מדד הייחוס של ביצועי הקרן הוא – מדד צמודות מדד ממשלתיות 0-2 שנים. מדובר על מדד אג"ח, והקרן באמת משקיעה את רוב כספה באגרות החוב מסוג זה.

הנה נתונים משנים קודמות –

בשנת 2013 התשואה של הקרן היתה 2.75%, לעומת מדד הייחוס – 2.12%.

בשנת 2014 תשואת הקרן היתה מינוס של 2.47% בעוד שמדד הייחוס היה מינוס 1.77%.

בשנת 2015 תשואת הקרן מינוס 0.97% לעומת מינוס של 2.48% במדד הייחוס.

ובשנת 2016, עד למועד הוצאת דוח שנתי (סוף מאי) תשואת הקרן 0.85% לעומת מינוס 0.13% במדד הייחוס.

התשואות של הקרן ממש לא מי יודע מה, אבל גם מדד הייחוס לא סיפק תשואה מרשימה בתקופה הזו. אבל נעזוב את העבר, נביט לעתיד. הקרן הזו משקיעה באגרות חוב צמודות לתקופה של עד שנתיים (רוב הכסף), אבל המדד צפוי להיות נמוך בשנתיים הקרובות (עד 1% בשנה) ואגרות החוב בצמודות למדד בתקופה זו נותנות אפילו תשואה ריאלית שלילית. בבדיקה של כמה אגרות חוב ממשלתיות צמודות למדד בטווח הזה, עולה שפשוט לא ניתן לייצר תשואה ורווחים בתקופה הזו. אולי התשואה המצטברת תגיע ל-1.5%-1.7%, ואם הקרן תשקיע באג"ח קונצרני זה יכול לעלות. רק שיש בעיה אחת גדולה למשקיעים בקרן – דמי ניהול של 0.68%.

איך במגדל גובים 0.68%, כאשר המדד הצפוי הוא 1%, הם בעצם גובים כמעט את כל רווחי המשקיעים – האם זה הוגן? הכל אמנם שקוף, הכל מפורסם, אבל המשקיעים באמת יודעים שזה המצב? וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את דמי הנאמן, כך שסה"כ העמלות מסתכמות בכ-0.72% בשנה. כנראה שהתשובה היא לא, המשקיעים לא באמת מבינים, הם לא באמת יודעים, וחבל.

השפעת דמי הניהול בקרנות הנאמנות 

השפעת דמי ניהול בקרנות אג"ח

השפעת  דמי הניהול בקרנות כספיות

?מחשבון השפעת דמי הניהול בקרנות הפנסיה – כמה תחסכו במעבר לקרן פנסיה ברירת מחדל