שוק ההון    

קרנות ברירות המחדל – מה דמי הניהול, מה התשואות

קרנות פנסיה ברירות המחדל (הדרך הנכונה לחסוך בעלות דמי ניהול נמוכה). מה התשואות של הקרנות ומה דמי הניהול? 

ובכן – אלטשולר שחם (בינתיים) בראש התשואות ועוקפת את גם את קרנות הפנסיה האחרות ואילו הלמן אלדובי ופסגות בתחתית הטבלה ( מיטב דש שנייה).

חדשות טובות לחוסכים – מעתה המעסיק מחויב לצרף עובד חדש לאחת מארבע קרנות הפנסיה ברירות המחדל. כיום יש ארבע קרנות כאלו: מיטב דש, הלמן אלדובי, אלטשולר שחם, ופסגות גמל ופנסיה. אתם כמובן רשאים לבחור קרן אחרת, אבל אם לא המעסיק בוחר אחת מארבעתן

אבל מבין ארבעתן איפה דמי הניהול הנמוכים יותר?

באלטשולר שחם  ובהלמן אלדובי דמי הניהול  הנמוכים ביותר בהפקדה.  בשתיהן 1.5% מההפקדה ו-0.10% מהצבירה. במיטב דש לעומת זאת דמי הניהול הכי נמוכים מהצבירה 0.5% אך דמי הניהול מההפקדה הכי גבוהים:  2.5%. בפסגות דמי הניהול מההפקדה  1.68%  ומהצבירה 0.9%.

מחשבון – כמה כסף יהיה לכם בפנסיה?

לפי דוח הממונה על שוק ההון בשנת 2017, ממוצע דמי הניהול עמד על 2.51% מההפקדה ו-0.25% מהצבירה וההנחה היא כי נראה ירידה נוספת במהלך הזמן.

מבחינת תשואה אומנם הקרנות המוזלות לא מספקות בינתיים תשואה יוצאת דופן, למעט אלטשולר שחם שהניבה ב–2018 11% תשואה לגילי 50-60  ו-13% לבני פחות מ-50. אלטושלר שחם נמצאת  בראש הטבלה גם לעומת יתר הקרנות.

הלמן אלדובי לעומת זאת הציגה את התשואה הנמוכה בין קרנות ברירת המחדל עם  -7% תשואה בשנה למעל גיל 50 ו-8% לבני פחות מ-50.

פסגות מעליה עם 8% לבני יותר מ-50 ו-9% לבני פחות מ-50. מיטב דש לעומת זאת עם 10% לבני פחות מ-50 ו-8.5% לבני יותר מ-50.

גם בתשואה לחמש שנים אלטושלר שחם בראש, עוקפת את קרנות ברירות המחדל ואת הקרנות האחרות עם 49% תשואה. פסגות והלמן אלדובי לעומת זאת בתחתית הטבלה עם  37% ו-33% בהתאמה.  ומיטב עם 39% בחמש שנים.

השוואת קרנות פנסיה ברירת מחדל

קרנות פנסיה מוזלות – האם כדאי לעבור?