קרנות הנאמנות המנייתיות הניבו באפריל 1.3%!
חדשות קרנות נאמנות    

קרנות הנאמנות המנייתיות הניבו באפריל 1.3%!

FREEPIK

קרנות הנאמנות המנייתיות המשיכו להפגין עצמה בחודש אפריל בהמשך לעליות בבורסות. האם זה יימשך? חלק מהכספים באפיקים הסולידיים מחפש תשואה ועושה דרכו למניות, אבל מניות אתם יודעים יכולות גם לרדת. על כל פנים,  על פי נתונים שאוספת חברת מיטב-דש בחודש אפריל 2015 קרנות הנאמנות המתמחות במניות בישראל הניבו החודש למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר מבין קטגוריות ההשקעה המרכזיות: 1.3% . בדגש על קרנות מניות אנרגיה וקומודטיס וקרנות מניות יתר שהניבו למשקיעים תשואה חודשית של 6.8% ו- 2% בהתאמה. קרנות אג"ח חברות נטלו החודש את ההובלה מבין קרנות האג"ח עם תשואה של 0.6%, בדגש על קרנות תל-בונד צמוד מדד שעלו ב-1%.

הקרן שרשמה את התשואה החודשית הגבוהה ביותר בחודש אפריל היא הקרן "רוטשילד 4D סין" שזינקה ב-11.2%. מן העבר השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר החודש היא: "מודלים 0F לונג דולר פי 3" שצנחה בכ-8.1%. קרנות אג"ח כללי, קבוצת הקרנות שגייסה החודש כ-2.6 מיליארד ₪, הניבו למשקיעים באפריל תשואה ממוצעת של 0.3%. החשיפה למניות בקרנות מעורבות כגון: 10/90 ו-20/80 לא הניבה למשקיעים תשואה עודפת בסיכום חודשי.

קרנות הנאמנות במארס: ל-8 מתוך 10 הקרנות המסורתיות המגייסות ביותר יש חשיפה מנייתית

קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש עלייה של 0.6%. בהמשך לכך, קרנות ה-HIGH YIELD רשמו תשואה מעט נמוכה יותר העומדת על 0.5%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה חודשית של 0.5%, כאשר חשיפה למניות בשיעור של 10% לא תרמה למשקיעים תוספת תשואה כלשהי. אגרות החוב הממשלתיות המשיכו את המגמה החיובית מתחילת השנה. מדד אג"ח ממשלתי כללי רשם החודש תשואה של כ-0.7%. קרנות אג"ח מדינה רשמו תשואה של 0.5% וקרנות אג"ח מדינה  צמודות מדד רשמו עלייה גבוהה יותר העומדת על 1%.

קרנות אג"ח חו"ל סבלו החודש מעליית תשואות באג"ח ממשלת ארה"ב ומהתחזקות השקל לעומת הדולר, ובעקבות זאת, התממשו ב-1.7% בהובלת קרנות אג"ח חו"ל הצמודות לדולר שירדו ב-2.8%, בניגוד לקרנות אג"ח חו"ל הצמודות ליורו שסיימו את החודש עם עליות שערים של 0.8% בממוצע.

קרנות מניות בחו"ל סיכמו את אפריל עם תשואה שלילית של 1.1% בהובלת קרנות מניות ארה"ב שירדו ב-1.7% וקרנות מניות באירופה שהתממשו ב-1.3%. מדד מיטב דש של תשואות קרנות הנאמנות עלה החודש ב-0.2% כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-2.8%. החודש קרנות האג"ח (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה ואג"ח חברות) תרמו את מרבית העלייה  למדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש, את שאר העלייה תרמו קרנות מניות בארץ.

מתחילת השנה: ינואר – אפריל 2015 : קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו מתחילת השנה תשואה חיובית של 12.2%, התשואה הגבוהה ביותר מכלל האפיקים בתעשיית קרנות הנאמנות. הקרנות שבלטו בתשואות מתחילת השנה הן קרנות מניות נדל"ן וקרנות מניות יתר שעלו ב-21.8% וב-15.9% בהתאמה.

מניות זרות בחודש ינואר בקרנות הנאמנות: מנהלי הקרנות השיגו תשואה של עד 38%

קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו מתחילת השנה תשואה של 4.7%. הקרנות שבלטו בתשואות החיוביות היו קרנות מניות סין, שעלו מתחילת השנה ב-18.7%, וקרנות מניות אירופה שהניבו למשקיעים תשואה של כ-13.7%. קרנות אג"ח כללי רשמו תשואה חיובית של 3.1% מתחילת השנה – התשואה הגבוהה ביותר מבין קרנות האג"ח, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות הניבו למשקיעים תשואה של 2.4%. משקיעים שהלכו צעד קדימה והשקיעו בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד כ-10% מניות, הניבו תשואה ממוצעת מעט גבוהה יותר העומדת על 3%. קרנות עם חשיפה הגבוהה מ-10% הניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר העומדת על 3.5%.

על פי נתוני מיטב-דש האפיק הקונצרני ממשיך את המגמה החיובית מתחילת השנה – קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות עלו מתחילת השנה ב-2.5%, ובהמשך לכך, קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית רשמו תשואה גבוהה יותר העומדת על 3.5%. קרנות ה-HIGH YIELD  הניבו למשקיעים מתחילת השנה תשואה של 3.7%. העליות המתמשכות באגרות החוב הממשלתיות סייעו לקרנות אג"ח מדינה לרשום תשואה של 2.9% בהובלת  קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד לטווח ארוך שעלו ב-4.9%.