קרנות מניות בחו"ל הניבו בחודש מאי את התשואה הגבוהה ביותר: 1.9%
חדשות קרנות נאמנות    

קרנות מניות בחו"ל הניבו בחודש מאי את התשואה הגבוהה ביותר: 1.9%

מאייר: אורקה

מיקי סבטליץ מבית ההשקעות מיטב דש מפרסם סיכום חודש מאי בתעשיית הקרנות: קרנות מניות בחו"ל הניבו החודש למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר העומדת על 1.9%

קרנות מניות בחו"ל הניבו החודש למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר העומדת על 1.9%. כך עולה מסיכום חודשי של תשואות תעשיית קרנות הנאמנות  שמפרסם היום מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים  בבית ההשקעות מיטב דש. הקרן שרשמה את התשואה החודשית הגבוהה ביותר בחודש מאי היא הקרן "דיביאם 4B גז ונפט" שזינקה ב-11.2%. בצד השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר החודש היא: "מגדל 4D ברזיל ואמריקה לטינית" לאחר שצנחה בכ-6.6%.

קרנות אג"ח כללי, קבוצת הקרנות שגייסה החודש כ-0.7 מיליארד ₪, השיגו במאי תשואה ממוצעת שלילית של 0.2%. החשיפה למניות בקרנות מעורבות כגון: 10/90 ו-20/80 תרמה למשקיעים תוספת תשואה חיובית של 0.1%. קבוצת קרנות אג"ח קונצרני הייתה היחידה מבין כל קבוצות האג"ח ששמרה על יציבות. בלטו קרנות ה-HIGH YIELD עם תשואה של 0.7%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה חודשית של 0.1%, כאשר חשיפה ל-10% הביאה לתוספת משמעותית של 0.2%.

הקרנות הכספיות של מיטב דש איבדו בחודש מאי 893 מיליון שקל

אגרות החוב הממשלתיות הובילו החודש את הירידות. מדד אג"ח ממשלתי כללי רשם החודש תשואה שלילית של כ-1.4%. קרנות אג"ח מדינה, בסיכום מאי, רשמו תשואה שלילית של 0.5% בהובלת קרנות אג"ח מדינה  צמודות מדד לטווח ארוך שירדו החודש ב-0.8%. קרנות אג"ח חו"ל סבלו החודש מעליית תשואות באג"ח ממשלת ארה"ב מחד, ומתיסוף השקל אל מול הדולר מאידך. בסיכום חודש מאי קרנות אג"ח חו"ל הניבו למשקיעים תשואה חיובית של 0.1% בהובלת קרנות אג"ח חו"ל הצמודות לדולר שעלו ב-0.2%, בניגוד לקרנות אג"ח חו"ל הצמודות ליורו שסיימו את החודש עם ירידות שערים של 2.1%.

מדד מיטב דש של תשואות קרנות הנאמנות רשם החודש עלייה קלה כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-2.8%. החודש קרנות האג"ח (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה ושקליות) תרמו תרומה שלילית של כ-0.3% למדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש שקוזזה ע"י קרנות מניות בארץ ובחו"ל, למרות שמשקלן הוא בסה"כ 9% מכלל הקרנות בתעשייה.

מבחינת הנתונים מתחילת השנה (ינואר-מאי 2015) עולה כי קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו מתחילת השנה תשואה חיובית של 14%, התשואה הגבוהה ביותר מכלל האפיקים בתעשיית קרנות הנאמנות.  קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו מתחילת השנה תשואה של 7%. הקרנות שבלטו בתשואות החיוביות היו קרנות מניות סין, שעלו מתחילת השנה ב-16%, וקרנות מניות אירופה שהניבו למשקיעים תשואה של כ-16.7%.

תעשיית קרנות הנאמנות – פדיונות של 500 מיליון שקל בשבוע

קרנות אג"ח כללי רשמו תשואה חיובית של 2.9% מתחילת השנה – התשואה הגבוהה ביותר מבין קרנות האג"ח, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות הניבו למשקיעים תשואה של 2.1%. משקיעים שהלכו צעד קדימה והשקיעו בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד כ-10% מניות, השיגו תשואה ממוצעת גבוהה יותר העומדת על 2.9%. קרנות עם חשיפה הגבוהה מ-10% הניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר העומדת על 3.5%.

האפיק הקונצרני ממשיך את המגמה החיובית מתחילת השנה – קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות עלו מתחילת השנה ב-2.5%, ובהמשך לכך, קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית רשמו תשואה גבוהה יותר העומדת על 4%. קרנות ה-HIGH YIELD  הניבו למשקיעים מתחילת השנה תשואה של 4.4%. למרות המימושים החודש, העליות המתמשכות באגרות החוב הממשלתיות מתחילת השנה סייעו לקרנות אג"ח מדינה לרשום תשואה של 2.4% בהובלת  קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד לטווח ארוך שעלו ב-4.1%.

טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר במאי 2015  מורכבת בעיקר מקרנות מניות בארץ בדגש על קרנות מניות גז ונפט, וקרנות ביוטכנולוגיה. טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר במאי 2015 מורכבת מקרנות מניות בחו"ל, עם דגש על קרנות שווקים מתעוררים, וקרנות עם חשיפה לסחורות. טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר מתחילת השנה מורכבת מתערובת של קרנות מניות נדל"ן וקרנות ממונפות בישראל.
טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר מתחילת השנה מורכבת מקרנות מניות ואג"ח בחו"ל, בדגש על קרנות אג"ח הצמוד ליורו וקרנות שווקים מתעוררים.