חדשות קרנות נאמנות    

"קרנות מניות בישראל הניבו בפברואר למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר: 6.2%"

מיקי סבטליץ ממיטב דש בסיכום חודשי: מדד מיטב דש לקרנות נאמנות עלה החודש ב-1.4% וללא הכספיות ב-1.9%; בדגש על קרנות מניות ת"א 75 וקרנות מניות נדל"ן שזינקו ב-10.1% ו 9.2% בהתאמה

מיטב דש מפרסמים היום סיכום חודש פברואר של תשואות תעשיית קרנות הנאמנות מאת מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים.

מסקירת מיטב דש עולה, כי קרנות מניות בישראל הניבו החודש למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר העומדת על 6.2%. מדד מיטב דש לקרנות נאמנות עלה החודש ב-1.4% וללא הכספיות ב-1.9%, בדגש על קרנות מניות ת"א 75 וקרנות מניות נדל"ן שזינקו ב-10.1% ו 9.2% בהתאמה.

קרנות אג"ח חברות נטלו החודש את ההובלה מבין קרנות האג"ח עם תשואה נאה של 1.9%, בדגש על קרנות תל-בונד צמוד מדד שעלו ב-2.4%. הקרן שרשמה את התשואה החודשית הגבוהה ביותר בחודש פברואר היא הקרן "איילון 6A אקסטרים ת"א 100 פי 3" שזינקה ב-19%. בצד השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר החודש היא: "מגדל דיקלה 4D תורכיה" לאחר שצנחה בכ-5%.

מיטב מציינים בסקירתם, כי קרנות אג"ח כללי, קבוצת הקרנות שגייסה החודש כ-1.2 מיליארד ₪, הניבו למשקיעים בפברואר תשואה ממוצעת של 1.6%. החשיפה למניות בקרנות מעורבות כגון: 90/10 ו-80/20 הניבה למשקיעים תשואה גבוהה יותר העומדת על כ-1.95%.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש עלייה של 1.9%. קרנות ה-HIGH YIELD רשמו תשואה נמוכה יותר העומדת על 1.6%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה חודשית של 2%, כאשר חשיפה ל-10% מניות הניבה למשקיעים תוספת תשואה של 0.2%.

בנוסף, אגרות החוב הממשלתיות המשיכו את המגמה החיובית מתחילת השנה, ומדד אג"ח ממשלתי כללי רשם החודש תשואה של כ-1.5%. קרנות אג"ח מדינה, האפיק המגייס ביותר בפברואר, רשמו תשואה של 1.1% וקרנות אג"ח מדינה  צמודות מדד רשמו עלייה גבוהה יותר העומדת על 1.35%.

עוד עולה מסקירת מיטב, כי קרנות אג"ח חו"ל סבלו החודש מעליית תשואות באג"ח ממשלת ארה"ב ומתנודתיות שער החליפין, למרות זאת הצליחו להציג תשואה חיובית העומדת על 0.4%. קרנות אג"ח חו"ל הצמודות לדולר עלו ב-0.3% וקרנות אג"ח חו"ל הצמודות לאירו רשמו עליית שערים של 1.3%.  קרנות מניות בחו"ל סיכמו את פברואר עם תשואה חיובית של 4.8% בהובלת קרנות מניות ארה"ב שזינקו ב-5.2% וקרנות מניות באירופה שעלו ב-5%.

מדד מיטב דש של תשואות קרנות הנאמנות זינק החודש ב-1.4% כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-2.1%. בפברואר קרנות האג"ח (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה ואג"ח חברות) תרמו את מרבית העלייה של מדד תשואות קרנות הנאמנות שפיתח מיטב דש, את שאר העלייה תרמו קרנות מניות בארץ ובחו"ל למרות שמשקלם הוא בסה"כ מעט גבוה יותר מ-7% מכלל הקרנות בתעשייה.

קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו מתחילת השנה תשואה חיובית של 5.8%- התשואה הגבוהה ביותר מכלל האפיקים בתעשיית קרנות הנאמנות. הקרנות שבלטו בתשואות מתחילת השנה הן קרנות מניות נדל"ן וקרנות מניות ת"א 75 שעלו ב-11.1% וב-8.7% בהתאמה. קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו מתחילת השנה תשואה של 5.4%. הקרנות שבלטו בתשואות החיוביות היו קרנות מניות אירופה, שעלו מתחילת השנה ב-11.2%, וקרנות מניות באסיה שהניבו למשקיעים תשואה של כ-4.6%.

בנוסף מציינים מיטב בסקירתם כי קרנות אג"ח כללי רשמו תשואה חיובית של 2.5% מתחילת השנה- התשואה הגבוהה ביותר מבין קרנות האג"ח, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות הניבו למשקיעים תשואה של 2.15%. משקיעים שהלכו צעד קדימה והשקיעו בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד כ-10% מניות, השיגו תשואה ממוצעת גבוהה יותר העומדת על 2.55%. קרנות עם חשיפה הגבוהה מ-10% הניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר העומדת על 2.95%.

האפיק הקונצרני פותח את 2015 במגמה חיובית- קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות עלו מתחילת השנה ב-2.3%, ובהמשך לכך, קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית רשמו תשואה גבוהה יותר העומדת על 2.6%. קרנות ה-HIGH YIELD  הניבו למשקיעים תשואה של 2.5%, תשואה נמוכה ביחס לסיכון האשראי שלקחו המשקיעים.

כמו כן, העליות המתמשכות באגרות החוב הממשלתיות סייעו לקרנות אג"ח מדינה לרשום תשואה של 2.7% בהובלת  קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד לטווח ארוך שעלו ב-4.6%.

טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר בפברואר 2015  מורכבת בעיקר מקרנות מניות בישראל בדגש על קרנות מניות נדל"ן וקרנות ממונפות ואסטרטגיות. מנגד, טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר בפברואר 2015 מורכבת מקרנות מניות ואג"ח בחו"ל, עם דגש על קרנות מניות ואג"ח בשווקים מתעוררים. טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר מתחילת השנה מורכבת מתערובת של קרנות מניות נדל"ן ומניות ביומד בישראל. טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר מתחילת השנה מורכבת מקרנות קרנות מניות ואג"ח בחו"ל, בדגש על וקרנות מניות שווקים מתעוררים וקרנות אג"ח הצמוד ליורו .

למדריכים פיננסים:

מדריך קרנות נאמנות

קרנות מחקות – האם כדאי?

תעודות סל – כל מה שצריך לדעת