חדשות    

ראשי ועדים דורשים ממנכ"ל מנורה מבטחים: "עצור את הפגיעה בהתארגנות עובדי החברה"

מנורה מבטחים, מנורה קרנות נאמנות

שמונה ראשי ועדים במקומות עבודה מהמרכזיים והגדולים במשק שלחו עצומה למנכ"ל חברת הביטוח מנורה מבטחים ובו דרישה תקיפה שיחדול מניסיונות הסיכול של התארגנות עובדיו; מהנהלת מנורה מבטחים נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות"

שורה של ראשי ועדי עובדים במקומות עבודה מרכזיים חתמו השבוע על עצומה שנשלחה למנכ"ל מנורה מבטחים, מוטי רוזן, בדרישה לחדול מניסיונות הפגיעה הבלתי חוקיים בהתארגנות עובדי חברת הביטוח בהסתדרות.

"מדיווח שהועבר אלינו עולה כי חברתכם מתערבת באופן בוטה בניסיון עובדיה להתארגן במסגרת ההסתדרות", נכתב, "אנו כוועדי עובדים חשים הזדהות וסולידריות עם עובדי מנורה מבטחים החפצים להקים ועד עובדים במסגרת ההסתדרות ולכונן יחסי עבודה קיבוציים. לא נוכל לעמוד בצד לנוכח ההתנהלות נגד ההתארגנות של העובדים ואנו דורשים מכם להימנע מכל צעד שיש בו כדי לפגוע בזכותם של העובדים לממש את זכות ההתארגנות שלהם. אנו מגנים בכל תוקף כל פעולה שיש בה כדי למנוע מהעובדים לממש את זכותם להצטרף להסתדרות".

על המכתב שנשלח למנכ"ל מנורה מבטחים חתומים שלמה כפיר, יו"ר ועד בזק; איציק יהודה, מתעש, ברק לוי מפלאפון, סמי שלום ממכון התקנים, אחיאב שמחי מתנובה, שמעון שטרית מסונול, אלירן קוזליק ממפעל טבע כפר סבא ואמנון ברוכיאן מבית החולים הדסה.

עוד כתבו ראשי הוועדים כי "אם לא תחדל החברה מלהתערב במהלך ההתארגנות, נבחן נקיטת צעדים לתמיכה סולידרית בוועד הפעולה של מנורה מבטחים, יחד עם הגורמים המקצועיים בהסתדרות".

נזכיר כי ביום ב' הגישה ההסתדרות עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשה דחופה לחייב את מנורה מבטחים לבטל את פיטוריו של עובד,  שהתבשר על סיום העסקתו מיד עם חשיפת פעילותו כחבר ועד הפעולה שמונה על ידי ההסתדרות וגורם מוביל בהתארגנות עובדי החברה. בנוסף לדרישת ההסתדרות להשיבו באופן מיידי לעבודתו, ההסתדרות ביקשה לחייב את החברה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של כ-200 אלף ₪ בגין הניסיונות הבלתי חוקיים שלה לסכל ולמנוע את התארגנות העובדים, המהווים הפרה של חוק הסכמים קיבוציים.

בסוף השבוע האחרון, ההסתדרות אף העבירה לרוזן, מכתב אזהרה ובו פירוט חשדות מבוססים לגבי מעורבותם של מנהלים בחברה בפעולות בלתי חוקיות שנועדו לטרפד את מהלך ההתארגנות.

מהנהלת מנורה מבטחים  נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות בדבר התערבות הנהלת החברה בניסיון ההתארגנות של עובדיה. כפי שצוין מפורשות במכתבינו להסתדרות הכללית מהעת האחרונה, החברה לא פעלה ואינה פועלת, וכן אינה מביעה עמדה כלשהי, בכל דרך שהיא, בעד ניסיון ההתארגנות של עובדיה או בעד עובדיה שפועלים כנגד ניסיון ההתארגנות, ומשאירה את חופש הבחירה המלא לעובדיה".