רבד עוברת שליטה – יונל כהן ובית הזהב יהפכו לבעלי הבית
שוק ההון    

רבד עוברת שליטה – יונל כהן ובית הזהב יהפכו לבעלי הבית

יונל כהן, איציק עוז וחברת בית הזהב ירכשו את מניות השליטה ברבד של יגאל אהובי בתמורה ל-128 מיליון שקל ( לפי שוי של 220 מיליון שקל לחברה – 8.4 שקל למניה) – פרמיה של 34% על מחיר השוק. לבית הזהב ולרבד יש פעילות גדולה של בתי אבות בבריטניה. 

מנכ"ל רבד – שרון זכות, ימשיך לנהל את החברה.

במסגרת ההסכם, ימכרו אהובי וצבי בירן לקבוצת הרוכשים כ-15.2 מיליון מניות רבד (כ-56.7% מהון מניות החברה וכ- 58% מההון המונפק בנטרול מניות רדומות – החזקה אפטקיבית) בתמורה לסך של 127.6 מיליון שקל. העסקה תתבצע לפי 8.4 שקל למניה, מחיר שמשקף לרבד שווי חברה של כ-220 מיליון שקל, ומהווה  פרמיה של כ-35% על מחיר הסגירה של מנית רבד אתמול במסחר בבורסה.

לאחר השלמת העסקה יוותר אהובי עם כ-3.9 מיליון מניות (כ-14.6% מהון המניות), ובין הצדדים נקבעו מנגנונים במסגרתם תהיה לקבוצת הרוכשים זכות ראשונה לרכוש את יתרת המניות שתיוותר בידי אהובי, באם הוא יהיה מעוניין למכור את כולן או חלק מהן.

המועד האחרון להשלמת העסקה נקבע ל-22 בנובמבר 2018, ולאחר השלמת העסקה יתפטר יגאל אהובי מתפקיד יו"ר הדירקטוריון, וימונו דירקטורים מטעם הרוכשים. שרון זכות, שמכהן בתפקיד מנכ"ל רבד משנת 2012, ימשיך להוביל את החברה.

מקבוצת הרוכשים נמסר: "אנו שמחים להצטרף כבעלי מניות חברת רבד, ומתכננים לתמוך בהמשך פיתוח החברה בארץ ובחו"ל".

חברת רבד, היא חברת נדלן העוסקת במספר תחומי פעילות:

  • נדל"ן מניב – פעילות החברה בתחום זה כוללת רכישה, החזקה ומכירה של נכסי נדל"ן מניבים במערב אירופה וישראל.
  • ניהול והפעלת בתי אבות באנגליה – פעילות המתבצעת בשותפות עם בית גיל הזהב, הכוללת איתור ורכישת בתי אבות באנגליה, וניהול ותפעול הפעילות בהם. במסגרת פעילות זו מחזיקה החברה יחד עם בית הזהב ב-19 בתי אבות באנגליה.
  • נדל"ן יזמי בישראל – רבד מחזיקה בפרויקט להקמת מבנה למגורים ומסחר במרכז ת"א.