שוק ההון    

רבעון טוב למטריקס; רשמה עלייה של 43% בהכנסות

מטריקס, העוסקת באספקת פתרונות תוכנה ושיווק מוצרי חומרה ותוכנה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של 2018. מהדו"ת עולה כי ברבעון השני רשמה מטריקס עלייה של  14% בהכנסות שהסתכמו בכ- 762 מיליון שקל, ועלייה גדולה של 43% ברווח הנקי שהסתכם בכ- 32.6 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של מטריקס ברבעון השני עמד על כ-111 מיליון שקל לעומת כ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. שיעור הרווח הגולמי עמד על 14.5% לעומת כ-14.2% ברבעון המקביל ב-2017.

ברווח התפעולי נרשם שיפור והוא עמד על כ-50 מיליון שקל לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את הגידול החד ביותר בהכנסות תרם מגזר פתרונות התוכנה בארה"ב שרשם עלייה של כ-30% בהכנסות לסך של כ-106 מיליון שקל. גם הרווח התפעולי של פעילות זו רשם גידול של כ-70% והסתכם בכ-14.6 מיליון שקל.

גם בתחום הפתרונות אינטגרציה ותשתיות מחשוב נרשם גידול  של 17% בהכנסות. ההכנסות מפעילות זו הסתכמו בכ-123.3 מיליון שקל ברבעון. תחום ההדרכה והטמעהתרם לתוצאות הכספיות כ-45 מיליון שקל.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס אמר לאחר פרסום הדוחות כי: " למרות שהרבעון השני  הינו רבעון עם פחות ימי עבודה (חג הפסח), אנו גאים לסכם רבעון ומחצית מצויינים עם צמיחה דו-ספרתית בכל המדדים הכספיים המרכזיים. הגידול בהכנסות החברה ברבעון ובתקופה נובע, בין היתר, מהעסקאות האסטרטגיות בהן זכינו בשנה האחרונה, כמו עסקת הקמת מאגר נתוני אשראי לבנק ישראל ועסקאות אסטרטגיות בתחום הסייבר. בארה"ב אנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעות שביצענו בתקופה האחרונה בהמשך רכישת חברות, כמו גם בגידול אורגני שמקורו בעיבוי מערך המכירות. ברבעון השני השגנו גידול של כ- 30% בהכנסות בארה"ב וכ- 66% ברווח התפעולי. אנו רואים בשוק האמריקאי שוק אסטרטגי להמשך הצמיחה שלנו. בחטיבת ההדרכה אנו ממשיכים בתהליך מיקוד בפעילויות המניבות רווחים בשיעורים גבוהים וכן בפיתוח מודלים חדשים בתחום הכשרת עובדים, השמה והטמעה. בשל המחסור של אלפי עובדים בתחום ההייטק אנו שמים דגש על פעילות הכשרה והסבת אקדמאים להיי טק, עם מודלים המאפשרים לנו להציע לחברות בוגרים מצטיינים שיכולים להשתלב במהירות בתפקידים בענף". גוטמן הוסיף: "מגזר פתרונות אינטגרציה ותשתיות ממשיך אף הוא לרשום גידוליים מרשימים ועקביים בזכות תחום פתרונות הענן, הממשיך בצמיחה ובביקושים מוגברים. סל הפתרונות שלנו בתחום הענן במסגרת יחידת CloudZone מאפשר לכל לקוח לבחור את הפתרון המתאים לו ביותר מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות בתחום, אותן אנו מייצגים ".