שוק ההון    

רווח של 100 מיליון שקל ללאומי

מאייר : אורקה

עקב חוק הריכוזיות תרוויח לאומי פרטנרס 96  מיליון שקל – הבנק השלים את העסקה לרכישת 7.31% ממניות ביטוח ישיר השקעות פיננסיות תמורת כ-20% ממניות מימון ישיר

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי המנוהל על ידי רקפת רוסק עמינח, השלים רכישת מניות מביטוח ישיר השקעות בהקצאה פרטית. ההקצאה היא בתמורה למלוא החקותיה של של לאומי בפרטנרס במימון ישיר, העומדות על 20%. בנק לאומי ירוויח מהעסקה 96 מיליון שקל לפני מס.

לאחר העסקה השווי של ביטוח ישיר השקעות נאמד ב-1.83 מילארד שקל. על כן הוקצו ללאומי -3.9 מיליון מניות המהוות 7.31% ממניות החברה.

העסקה החלה כבר ב-2013 וכעת מדובר במימוש הרווחים על הנייר.  הדיבידנד שקיבלה לאומי בתקופת ההשקעה היה 10 מיליון שקל,  ולפיכך השווי המשוקלל שבו רכשה לאומי פטרנרס 20% ממימן ישיר היה 166 מיליון שקל. אלא שבעקבות חוק הריכוזיות ביטוח ישיר הייתה צריך להוריד מאחזקתה. והיא מימשה את אחזקתה לפי שווי של 750 מיליון שקל, עם תשואה מצטברת של יותר מ-300%.

לפי מנכ"ל לאומי הפורש ירון בלוך: "מדובר בעסקה רווחית מאד עבורנו, והיא מתווספת לשורה של עסקאות מוצלחות ולשיתוף פעולה הדוק בין קבוצת ביטוח ישיר לבין לאומי פרטנרס במשך השנים. אנו שמחים לשתף איתם פעולה ולסייע בקידום תכניות קיפול השכבה של הקבוצה, בהתאם לדרישות חוק הריכוזיות".

את העסקה מטעם לאומי פרטנרס הובילו סער אבנרי, מנהל ההשקעות הראשי, עו"ד מיכל רבינוביץ, המשנה למנכ"ל והיועצת המשפטית של לאומי פרטנרס אלעד אביבי, מנהל השקעות בכיר ומירב פישר שרוני, אנליסטית בכירה.

מניות הבנקים בשיא – מה הלאה?

הבנקים גובים ממכם מיליארד שקל בשנה על…כלום