חדשות    

רוצים רמקולים חכמים? תשלמו בפרטיות

גוגל הודתה כי כדי לשפר את טכנולוגיית האודיו שלה, היא מתמללת שיחות של משתמשים. בכך היא מצטרפת לאמזון ולאפל, שגם בהן התרחשו הדלפות דומות

סיפורי הפרות הפרטיות של חברות הטכנולוגה לא נגמרים, והפעם החשש הוא מהמידע הקולי. בסוף השבוע הודתה חברת גוגל בפוסט בבלוג הרשמי שלה כי עובדי קבלן שהועסקו עבור החברה מסביב לעולם מאזינים להקלטות של משתמשים בעוזר הווירטואלי של החברה, גוגל אסיסטנט. את הסיפור חשף VRT NEWS הבלגי.

מהדיווח עולה כי אלפי עובדי קבלן מאזינים ומתמללים קטעי קול של שיחות של אנשים בגוגל אסיסטנט, ברמקולים החכמים של החברה, בגוגל הום, או במכשירי אנדרואיד.  העובדים מתחברים למערכת שבה נמצאים קטעי הקול בצורה מאובטחת, והיא נגישה רק להם. גוגל אומנם מחקה את שמות המשתמשים שמהם נאספו קטעי הקול, והחליפה אותם במספר סדרתי כדי שעובדי הקבלן לא יצליחו לזהות במי מדובר, אך מתוך השיחות עולים פרטי המשתמשים. עוד עולה מהדיווח כי 150 מתוך 1,000 ההקלטות הוקלטו בשוגג.

לטענת גוגל, מי שמאזין להקלטות הם מומחים לשפות, וכי מטרת התמלולים היא לשפר את ההבנה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית לשפות שונות, מבטאים וניבים, וכן ללמוד על התנהגות המשתמשים, לשפר את האלגוריתם וחוויית המשתמש. "זהו חלק מהותי בתהליך פיתוח טכנולוגיית דיבור, ונחוץ כדי לייצר מוצרים כמו גוגל אסיסטנט", נכתב בפוסט של גוגל. גוגל הוסיפה כי רק 0.2% מקטעי האודיו שמוקלטים על-ידי גוגל אסיסטנט.  בפוסט  הסבירו כי למשתמשים יש יכולת לבחור שלא לתת לגוגל לשמור את הדאטה הקולי שלהם, ובכך להימנע ממצבים כאלה. גוגל אף האשימה את עובד הקבלן שהדליף בהפרה של מדיניות אבטחת המידע.המצב לא טוב בהרבה אצל המתחרה אלכסה של אמזון, שם דוווח כי עובדי אמזון מאזינים להקלטות מרמקולים של אקו מסיבות דומות.

לכן בחודש מאי הגישה קבוצת ארגונים למען פרטיות ושמירה על זכויות ילדים תלונה לרגולטורים פדרליים נגד אמזון, בשל שמירה של שיחות שילדים ביצעו עם הרמקול החכם אקו דוט קידס.  זו גן הסיבה שהשוק למערכות שנשלטות באופן קולי, כמו מכשירי בית חכם, טלוויזיות ומכוניות, לא צומח במהירות לה ציפו בתעשייה, בין היתר בשל החששות של משתמשים לגבי פרטיותם.

גם אפל, שמנסה למתג את עצמה כשומרת על פרטיות, לא מוגנת.  פגם אבטחה באפליקצייית ווקי טוקי בשעון החכם עשוי לאפשר לאנשים להאזין לאייפונים של משתמשי האפליקציה ללא הסכמתם, ובינתיים אפל בחרה להפסיק את פעילות האפליקציה עד שתצליח לתקן את הפגם.

 

נחשף G8 של LG -איפה הם החביאו את הרמקול

הגאדג';טים הכי חכמים לבית – האם צריך אותם?