קריירה    

רילוקיישן, רילוקיישן, רילוקיישן: הערים הכי טובות לעבוד בהן 2020

צילום: ויקיפדיה
מעודכן ל-12/2019

אם נמאס לכם מהמתח הפוליטי, המצב הביטחוני, יוקר המחיה ועוד, או אם סתם יש לכם הצעה טובה יותר, אתם כנראה מחפשים רילוקיישן, בעברית עיתוק, העתקת המגורים למדינה אחרת לצורכי עבודה. אבל עולה השאלה מהן הערים הטובות ביותר לעבוד בהן.

על כך עונה דירוג המבוסס על סקר של ה-Expat insider, שנערך ב-2019 על ידי חברת InterNations ובו השתתפו יותר מ-200 אלף אנשים. בסקר נבדקו 82 ערים מכל העולם על פי קטגוריות שונות: התאקלמות, איכות החיים העירונית, חיי עבודה עירוניים, מימון הדיור ויוקר המייה המקומי. הרבה ערים אסייאתיות נכנסו לדירוג, הערים האירופות נפגעו בשל יוקר מחיה.

מקום ראשון טאייפיי, טיוואן

בירת טייואן במקום הראשון כבר שנה שנייה ברציפות.  איכות החיים בה שנייה רק לטוקיו וצוג, שוויץ. המדדים שהכי מרוצים מהם הם תחבורה ציבורית ושירותי בריאות.

מקום שני קואלה לומפור, מלזיה

קואלה לומפור, בירת מלזיה נכנסה למקום הגבוה בדירוג בעיקר בשל ההתאקלמות המהירה. שלושה רבעים מתושבי החוץ מרגישים שם כמו בבית, לעומת חצי בממוצע הכללי. הם גם מרוצים מחיי החברה,  70% לעומת כחצי במדד הכללי.

מקום שלישי הו צ' מין סיטי, וייטנאם

העיר הגדולה בוויטנאם ובירת דרום וייטנאם לשעבר זוכה לתשבחות בכל המדדים, למעט רמת החיים. דירוג גבוה ביותר בה מקבל המדד למציאת מקום מגורים, כמעט 90%. כ-80% מרוצים מהמצב הכלכלי לעומת 50% במדד הכללי. גם הידידותיות של המקומיים מדורגת גבוה, במקום השלישי. רק מדד איכות האוויר  וריד אותה לעשירייה השביעית מלמטה.

מקום רביעי סינגפור, סינגפור

בסינגפור הביטחון האישי גבוה מאוד, והסיבה לכך היא אכיפה קשוחה מאוד גם על עבירות קלות כמו  איסור ללעוס מסטיק ברחוב. כך 100% מהנשאלים דירגו את הביטחון האישי שלהם כחיובי. העובדים גם מרוצים מהיציבות השלטונית. היא במקום ה-15 מבחינת יוקר הדיור ויוקר המחיה מוריד אותה למקום ה-54.

מקום חמישי, מונטראול קנדה

זו המדינה המערבית הראשונה בדירוג. מונטראול מביסה גם את ערי צפון אמריקה.  מונטריאול הגיעה למקום העשירי בחיי העבודה העירוניים, למקום ה-11 במדד יוקר המחיה ולמקום השמיני במדד מימון הדיור. 62% מהזרים מרוצים מאפשרויות הדיור בעיר (לעומת 36% במדד הגלובלי).

סוגרות את העשירייה ליסבון, פורטוגל; ברצלונה, ספרד; צוג, שוויץ; האג, הולנד;  ובאזל, שוויץ.למקומות האחרונים הגיעו כווית סיטי, רומא, מילאנו, לאגוס ופריז. כך שברור מכאן שעיר לבקר בה זו לא עיר לגור בה.

מי עשר המדינות הטובות לרילוקיישן ומה ישראל עושה שם?

רילוקיישן לקנדה: האם כדאי ואיך מוציאים ויזה?

מהם יעדי הרילוקיישן הכי פופולאריים בקרב ישראלים?