תוכן ממומן    

רכב היברידי – זה באמת משתלם

לקסוס היברידי, צילום:shutterstock

נהוג לחשוב כי אלו שרוכשים לעצמם רכבי יוקרה עסוקים פחות במחשבות על חסכון ובניסיונות למצוא את העסקה המשתלמת ביותר, כי הרי אי אפשר לרצות לנהוג ברכב יוקרה וגם לרצות לחסוך?

אך האמת היא שהקשר בין רכישת רכב יוקרה לבין חסכון הוא נוכח מאד, במיוחד כשמדובר ברכבי יוקרה היברידיים, המאפשרים ליהנות מכל הפינוקים והביצועים של רכב יוקרה, אך גם מהחיסכון המוכח של רכב היברידי.

ההתקדמות של עולם הרכבים לעבר אנרגיה נקיה וחסכונית לא פסח על קטגורית רכבי היוקרה, המציעה רכבי יוקרה היברידיים המאפשרים ליהנות מכל העולמות – עיצוב ואבזור מפנקים, טכנולוגיות מתקדמות, ביצועים מרשימים, וכן – גם חסכון.

הטכנולוגיה ההיברידית משלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. מערכות ההנעה ההיברידיות מסוגלות לקרוא את נתוני ההאצה של הרכב בזמן אמת, ולהחליט בהתאם באיזה מנוע לעשות שימוש – מנוע הבנזין, המנוע החשמלי או בשניהם. ההינע ההיברידי המשולב ממחזר ומחדש אנרגיה בזמן בלימה ולאחר מכן משתמש בה לטעינת מצבר המתח הגבוה של הרכב, ובכך מפיק תועלת מקסימלית ממהירות התגובה הגבוהה של הרכב לשם ביצועים אופטימליים וחסכון מירבי בצריכת דלק וברמת זיהום האוויר.

 כמה חיסכון בכסף ניתן להשיג באמצעות מנוע היברידי?

אחד היתרונות הברורים של רכב היברידי לצרכן הוא החסכון בדלק, יתרון שבא לידי ביטוי גם ברכבי יוקרה היברידים, שלרוב מתאפיינים במנועים בעלי נפח גבוה.

החסכון בדלק נובע מצמצום השימוש במנוע הבנזין, שנועד בראש ובראשונה לצמצום פליטת המזהמים וזיהום האוויר, מטרה שיצרניות הרכב לקחו על עצמן מתוך אחריות סביבתית וצרכנית. עבור הנהג החסכון הזה בא לידי ביטוי בחסכון כספי – פחות שימוש במנוע הבנזין משמעותו פחות שימוש בדלק, וצמצום ההוצאות על השימוש ברכב.

רכישת רכב חסכוני בדלק מבטיחה לנו חסכון בכסף בטווח הקצר והארוך, כאשר הרכבים ההיברידים, המציעים את החיסכון הגדול ביותר בדלק, יכולים להביא לחסכון של 30-50% בצריכת הדלק, חסכון משמעותי המורגש ישירות בארנק.

נעשה חישוב:

ניקח לדוגמא לקסוס היברידית מדגם RX עם מנע בנפח 3.5 ליטר. צריכת הדלק של רכב יוקרה זה היא 17.2 ק"מ לליטר. לשם השוואה, צריכת דלק של דגם דומה בעל מנוע בנזין היא 10.6 ק"מ לליטר.

אם נתרגם את הנתונים לשקלים – רכב היברידי שנוסע 20,000 ק"מ בשנה יתודלק במהלך השנה בסכום שנתי של כ-6400 ₪. ואילו רכב בעל מנוע בנזין בנפח זהה יאלץ את נהגו לשלם כ- 10,400 ₪ בשנה עבור דלק.

לקסוס RX היברידית צילום:lexus

חסכון לצד ביצועים – היתרונות ברכבים היברידיים 

לצד החסכון המשמעותי בדלק, לרכבי יוקרה היברידים ישנם מספר יתרונות משמעותיים נוספים:

חסכון בזיהום אוויר – מנועי ההנעה ההיברידית מייצרים פליטת CO2 מופחתת בנסיעה משולבת ועירונית.

נהיגה שקטה – רכב היברידי יכול לפעול על מנוע חשמלי בלבד ומציע חווית נהיגה שקטה לגמרי. באמצעות השימוש במנוע החשמלי, ניתן לנהוג ברכב היברידי עד למרחק של 2 ק"מ במהירות של עד 50 קמ"ש, בשקט כמעט מוחלט וללא זיהום אויר כלל.

ביצועי נהיגה מעולים – מנוע היברידי מפיק תאוצה המהווה תחרות שווה לכל רכב יוקרה עם מנוע בנזין בנפח זהה. מנוע הבנזין שננס לפעולה כאשר נדרשת האצה מיידית במהירויות גבוהות, מספק את הכוח הדרוש לשמירה על המהירות ועל הביצועים.

למה כדאי לבחור ברכבי היוקרה של לקסוס

כשאנו בוחנים את כלל השיקולים לבחירת רכב יוקרה היברידי, לקסוס ללא ספק מספקת מענה איכותי ויוצא דופן לכל אחד ואחד מהם – מרמת הגימור הייחודית ועד לרמת הביצועים.

הטכנולוגיה ההיברידית של לקסוס מובילה את התחום בעולם רכבי היוקרה ומניעה מיליוני רכבים ברחבי העולם. רכבי היוקרה של לקסוס מצוידים במנוע היברידי רב שלבי ובמערכת היברידית רב דרגתית הכוללת תיבת 4 הילוכים אוטומטית המאפשרת סימולציה של 10 הילוכים ייחודיים.

מעבר לביצועים ולחסכון, רכבי לקסוס מעניקים לכם את כל היתרונות של רכב יוקרה – עיצוב הוליסטי מעודן ומתקדם בסטנדרטים הגבוהים ביותר, טכנולוגיה והנדסה מתקדמות שיוצרו ותוכננו במיוחד עבור רכבי לקסוס על ידי מומחי החברה, וכמובן את התשוקה הבלתי מתפשרת להעניק לכם את חווית הנהיגה היוקרתית, החלקה והבטיחותית והחסכונית שמגיעה לכם.