אחזקת דירה    

רכישת רהיטים באינטרנט – איך עושים את זה נכון?

האם רכישת רהיטים דרך האינטרנט אפשרית? האם היא בכלל קיית? ובכן, מסתבר שכן – היא קיימת, היא פופולארית, והיא מקבלת תאוצה מרגע לרגע.  יותר ויותר אנשים קונים רהיטים דרך החנויות האינטרנטיות. ברשת קיימים עשרות אתרים שמציעים מוצרי ריהוט לבית, והם לרוב זולים מאשר החנות עצמה –  על היתרונות, החסרונות ואיך לבצע רכישה נבונה של ריהוט באינטרנט? 

מי שלא חייב להרגיש את המוצר, מי שלא צריך  למשש, להריח, לבדוק אם הכורסא נוחה או אולי המיטה מתאימה ונוחה  לו  – יכול לעשות את הקניות האלו- של הכורסא, של המיטה,  דרך האינטרנט, וזה משתלם.  רכישת רהיטים חדשים באינטרנט צוברת תאוצה בשנים האחרונות; היא עוד לא מגיעה לממדים של רכישת חופשות בחו"ל או בארץ, מוצרים אלקטרוניים וגאג'טים או ביגוד, אבל היא בהחלט תופסת נפח הולך וגדל. מה שמעיד על כך יותר מכול היא העובדה שכמעט כול חנות מותג בתחום הרהיטים, יש לה גם אתר מכירות באינטרנט.

בשונה מרכישת מוצרים אחרים, רהיטים לבית הם תלויי שטח ספציפי בו אתם רוצים למקם את הארון, מערכת הישיבה וכד'. אז איך עושים את זה באינטרנט? אתרי מכירות טובים בתחום הריהוט הם אלה שתוכלו לקבל בהם לא רק מבחר גדול יותר מאשר בחנות עצמה פיסית, אלא גם את המידות המדויקות, נתונים על החומרים מהם מורכב הרהיט, אפשרות לבחור צבע וכד'. לכן, כמו שתעשו לפני שאתם יוצאים לכתת רגליים בין החנויות – תמדדו את השטח שבו אתם רוצים למקם את הרהיט החדש; אורך, רוחב, גובה (אם מדובר במזנון, או ספרייה, למשל); הצבע שמתאים למה שקיים מסביב, או הצבע המועדף עליכם וכד'.

מה היתרונות ברכישת רהיטים באינטרנט?

  • ברוב המקרים המחירים באתרי הרהיטים זולים ב-20%-30% מאשר בחנות. למה? כי כדי למכור רהיטים באינטרנט לא צריך להחזיק רשת של חנויות בעלויות מאוד יקרות או אולמות תצוגה – מספיק מחסן אחד גדול, או שניים, שאחזקתם זולה לאין שיעור. הפחתת העלויות היא שמאפשרת את ההנחות הגדולות יחסית במכירה באינטרנט.
  • חיסכון בזמן (וגם דלק) – במקום לנדוד מחנות רהיטים אחת לחנות רהיטים אחרת, אתם יושבים בבית ובוחרים את המזרן, הארון וכד' שאתם רוצים.
  • מבחר הרבה יותר גדול מאשר בחנות שמוגבלת בשל גודלה הפיסי. אתם יכולים לחפש באתרי הרהיטים השונים, כשבכול אחד מהם מבחר ענק, מבלי לצאת מהבית ולבחור חדר שינה, חדר ילדים, מערכת ישיבה או ארון. כאמור, ברוב האתרים (במיוחד ב"קניונים המקוונים") יש פירוט של מידות הרהיט ואפשר לבחור צבע ממבחר צבעים המוצעים באתר; בחנות יגידו לכם שהספה בצבע בז' אזלה, ותצטרכו אולי להתפשר על צבע אחר; באינטרנט זה נדיר שזה קורה.
  • הובלה – החנויות המקוונות מאפשרות הובלת הרהיט והתקנתו או איסוף עצמי, כמו ברכישה בחנות הפיסית. מחירי ההובלה הם אותם מחירים, שממילא מגיעים למוביל/מתקין.
  • שירות לקוחות – אינו שונה מזה של החנות, בתקווה שבעלי המותג באמת איכפת לו מלקוחותיו.
  • הרכישה באינטרנט נחשבת ל"קניה מרחוק" ועל כן ניתן להחזיר את המוצר בתוך 14 יום
  • בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן.
  • הרכישה באתרי האינטרנט מאפשרת בדרך כלל חלוקה למספר תשלומים גבוה בהרבה מזה שבחנות. בחנות יסכימו לחלק לכם אולי ל-10 תשלומים. באינטרנט תוכלו להגיע גם ל-36 תשלומים (עם ריבית).
  • יש יותר מבצעי הנחות על פריטים מסוימים באינטרנט מאשר בחנויות עצמן.
  • המגוון הענק באינטרנט של רהיטים גם מאפשר לכם לבדוק מבצעים ולהשוות מחירים בין חנויות שונות, כולל באתרי השוואת מחירים באינטרנט, שמבצעים את העבודה עבורכם. ההשוואה היא פעולה קלה יחסית וכך תוכלו להיות בטוחים שקיבלתם את העסקה המשתלמת ביותר.

כך למשל, עשינו בעצמנו בדיקה והשוואת מחירים (נעזרנו באתר ZAP, באתרי הקניונים המקוונים ובאתרי החנויות עצמן). יש בהחלט הבדלים במחירים. כדאי להשוות.

לדוגמא- מערכת ישיבה פינתית לסלון של ויטוריו דיוואני מדגם אסמאר, נמכרת באתר החברה ב"מבצע" תמורת 1,990 ₪ ועוד 389 ₪ הובלה. אותה מערכת ישיבה מוצעת באתר "וואלה שופס" (שהוא קניון מקוון לרכישת מוצרים ושירותים שונים באינטרנט) תמורת 1,799 ₪ פלוס 389 ₪ הובלה. כלומר, אם תבצעו את הקניה בוואלה שופס הרווחתם 100 שקלים. אגב, אותה מערכת נמכרת באתר אול סיילס ב-1,999 פלוס 389 ₪ הובלה וב"לאסט פרייס" ב-2,190 ₪ פלוס 389 ₪ הובלה. אז גם בין הקניונים המקוונים יש הבדלים במחירים וכדאי להשוות. כאמור, אתר השוואות מחירים כגון ZAP עושה זאת עבורכם.

ויש גם מצב הפוך – חדר ילדים ונוער דגם נופר של חברת הרהיטים אינסטייל, הכולל מיטה, שידת לילה, ארון 4 דלתות, מוצע באתר החברה תמורת 5,099 ₪ כולל הובלה. באתר וואלה שופס, אותו אותו חדר ילדים ונוער בדיוק, יש תמונות בשני האתרים (שמשום מה פה הוא קרוי ענבר) מוצע במחיר של 4,399 ₪ פלוס 800 ₪ להובלה והרכבה ובסך הכול -5,199 ₪- 100 שקלים יותר מאשר באתר המשווק.

דגם נופר באתר אינסטייל הוא דגם ענבר בואללה שופס

חסרונות ברכישה באינטרנט

  • אתם לא יכולים לשבת על הספה, או המיטה כדי לבדוק עד כמה היא נוחה לכם.
  • זמן האספקה ברכישה באינטרנט הוא ארוך יותר ברוב המקרים מאשר ברכישה בחנות פיסית.
  • ברוב האתרים הישראליים אין אפשרות לקנות בפייפל (שיטת תשלום אינטרנטית שחוסכת מכם חשיפת פרטי כרטיס האשראי שלכם), ואתם צריכים לרשום בהזמנה את פרטיכם האישיים כולל מספר כרטיס האשראי ממנו יירד מחיר הקנייה. אומנם האתרים האלה מאובטחים בדרך כלל, אבל שמענו גם על פריצות לאתרים לא מספיק מאובטחים שהאקרים שלפו מהם מספרי כרטיסי אשראי כולל פרטיהם האישיים.

אתרי קניות רהיטים בישראל

בעיקרון ניתן לקנות גם רהיטים מחו"ל באתרי מכירות בינלאומיים (אי ביי, עלי באבא וכד'). יש שם מציאות כמו ארון הזזה 3 דלתות בעלי באבא שמוצע ב-100 דולר, אך ברוב אתרי הרהיטים מחו"ל מדובר ברהיטים ייחודיים ויקרים, שמתאימים רק לחלק מסוים מהאוכלוסייה שלנו. בכול מקרה, קשה להשוות למחירי אותם רהיטים בחנויות בארץ, כי רובם המוחלט בכלל לא מגיע לארץ. ואם מדובר ברהיטים מאיטליה למשל, אז יש חנויות בארץ שמייבאות אותם, וגם להן יש אתרי אינטרנט שמוזילים את מחיריהם. הרכישה של רהיט מחו"ל באמצעות אתר בינלאומי היא יותר מורכבת, וכמו בכול קנייה יש פטור מלא ממס על מוצרים ששוויים עד 75$, מעליהם ועד 500$ חל פטור ממכס, אך לא ממע"מ, ולא ממס קניה. גם ועלויות המשלוח גבוהות בגלל גודל המוצר, וגם תצטרכו להרכיב אותו בעצמכם או בעזרת איש מקצוע, שזה עוד כסף שתוציאו.

בישראל יש עשרות אתרי רהיטים של חנויות מותגים – חנות שמקימה אתר אינטרנט לעצמה, מכול הסוגים – מרהיטים עממיים ועד רהיטים יוקרתיים, בייצור עצמי או מיבוא. מספיק שתקישו "אתרי רהיטים" בגוגל ותקבלו את כולם.

יש גם אתרי מכירות באינטרנט המתמחים ברהיטים, שם מציעים לכם מוצרים של חברות שונות – למשל, AY רהיטים, רהיטים, רהיטים און ליין, AEF ועוד.

בנוסף, יש את קניוני המכירות המקוונים, שמציעים גם רהיטים – וואלה שופס, אול סיילס, p1000 ,ערוץ הקניות, גרופון ואחרים. אתרים אלה, משום שהם נחשפים מדי יום לכמות גדולה לאין שיעור מזו של אתר רהיטים זה או אחר, יכולות להציע הנחות גדולות יותר, כי הכמויות שהן מוכרות גדולות יותר. לא פעם יש באתרי מכירות אלו מבצעים אטרקטיביים כגון הדיל היומי, או מכירות קבוצתיות של מוצר מסויים שמוזילות עוד יותר את מחירו.

איך לקנות רהיטים באינטרנט ולא להתאכזב?

ההמלצות דומות לאלו שתקבלו על רכישה באינטרנט בכלל.

  • תוודאו שלאתר שירות לקוחות פעיל (טלפוני). אתרים שנותנים כתובת מייל בלבד, אולי לא ממש רוצים לדבר אתכם.
  • אל תתפתחו למחירים זולים מאוד – לפעמים זה פתיון להציע לכם מוצר אחר יקר, בטענה שהמוצר הזול אזל.
  • לפני ביצוע הרכישה תקראו היטב את המידע המפורסם על המוצר, ותראו אם הוא תואם את הצרכים שלכם.
  • אתרים רבים שמציעים חוות דעת של קונים על המוצר – תקראו אותם.
  • שימו לב למועדי האספקה עליהם מתחייב האתר.
  • וכאמור – מומלץ לעשות סקר מחירים לפני ביצוע הרכישה.