שוק ההון    

רמי לוי – המחזור מעל 5 מיליארד, הרווח 110 מיליון שקל; אבל הרבעון הרביעי קלקל את החגיגה

 רשת רמי לוי מדווחת על תוצאות טובות ב-2017.  ההכנסות צמחו בכ-12% לכ-5.07 מיליארד שקל; הפדיון השנתי של הרשת כולל 3 החנויות שבזכיינות עלה לכ-5.4 מליארד שקל. הרווח הנקי השנתי עלה בכ-16% לכ-110 מיליון שקל

 הרשת מפעילה  48 סניפי דיסקאונט, כולל 3 סניפים בזכיינות, ועד תום שנת 2018 תפעיל בסך הכל 52 סניפי דיסקאונט. בהתאם לאסטרטגיית הרשת להרחבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים – לאחרונה הודיעה החברה על רכישת 20% ממניות רשת קופיקס ו-50% ממניות רשת גוד פארם.

רמי לוי כבר הרוויח פי 10 בעסקת קופיקס

רמי לוי חובר לישראכרט: מקימים מועדון לקוחות לרשת

 רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו שמחים לסכם את שנת 2017 עם תוצאות שיא המשקפות צמיחה דו ספרתית הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווחים. בשנת 2017 רשמנו גידול מרשים בהכנסות ולראשונה חצינו את רף ה-5 מיליארד שקל, על אף שהמשכנו להוזיל את סל המוצרים לצרכן – סל המוצרים הזול ביותר במדינת ישראל – ללא פשרות באיכות ובטיב השירות.

"שנה אחרי שנה, אנו עדים לכך שאסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה – ניתן להגדיל את הרווחים במקביל להוזלת מחירי המוצרים לציבור הרחב והגברת התחרות בענף, ובכך לאפשר לאזרחי ישראל להתמודד עם יוקר המחיה – הרשת רואה זאת כערך עליו וכחלק מהצלחתה.

"רשת רמי לוי שיווק השקמה הינה החברה הישראלית הצומחת ביותר בתחומה וזאת למרות שעדיין לא נוצל מלוא פוטנציאל הצמיחה שלה. בחודשים האחרונים זרענו מספר זרעים שיהוו למנועי הצמיחה של הרשת לשנים הבאות שיאפשרו גידול בנתח השוק ושיפור ברווחיות, לצד הפחתת יוקר המחיה לאזרחי ישראל: האחד, בשנת 2018 אנו צפויים לפתוח עוד 4 סניפי דיסקאונט ואנו מאמינים שקיים פוטנציאל לפתיחת 20 סניפי דיסקואנט חדשים באזורים אליהם עדיין לא הגענו. השני, מתחילת השנה ועד היום חתמנו על שתי עסקאות שיעזרו לנו לזרז את תהליך החדירה אל תוך הערים ובפרק זמן קצר: רכישת מניות עם אופציה לשליטה ב"רשת קופיקס" המפעילה כ-30 סניפי מרכולים וכ-130 בתי קפה, ורכישת השליטה ברשת "גוד פארם" המונה 9 סניפים במרכזי הערים ותאפשר לרשת לחדור לראשונה לתחום הפארם.

"השלישי, במהלך שנת 2017 הצלחנו להגדיל את שיעור המכירות של המותג הפרטי מכ-8% לכ-18.5% ואנו מעריכים שאפשר יהיה להגיע לנתח של כ-25% מהמכירות עד לסוף שנת 2019. הרביעי, בחודש יוני הקרוב אנו צפויים לפתוח את המרלו"ג במודיעין בשטח כולל של כ-25 אלף מ"ר – המרלו"ג ישפר את הגמישות התפעולית של הרשת וצפוי לתמוך בהמשך הצמיחה בשנים הבאות. מנועי צמיחה נוספים, שאנו מאמינים שיניבו פירות משמעותיים בשנים הבאות הם השקת כרטיס האשראי החדש וכניסה באמצעותו לתחום הפיננסים, הרחבת הפעילות בתחום המקוון, הרחבת הפעילות הסיטונאית, וחיזוק מיצובה של רמי לוי תקשורת.

"בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לקהל לקוחותינו המביעים אמון מחדש בכל קניה, להנהלת החברה, לצוות העובדים ולבעלי המניות – בזכותם הרשת ממשיכה לצמוח ולרשום תוצאות שיא".

אז רמי לוי מצייר תמונה פסטורלית, אבל זה לא ממש ככה – בלאומי שוקי הון מציינים כי הרשת  דיווחה על תוצאות חלשות לרבעון הרביעי, וזה בשל הוצאות תפעול גבוהות, תיקון לדוחות והוצאה חד פעמית – "התיקון לדוחות בוצע עקב ביקרות של רשות ניירות הערך – החברה רשמה ברבעון הוצאות שכר בגובה 5.2 מ' ש"ח, בגין הוצאות שכר שהוונו לנכסים בגין שיפור במושכר, עבור השנים 2014 ועד אמצע 2017", כותב האנליסט גיל דטנר, "במבט קדימה, הדבר לא אמור להשפיע לרעה באופן מהותי על תוצאות החברה. בנוסף, החברה מדווחת על מספר צעדים בכדי לשפר את רמת הדיווח. ובכל זאת, ברור לנו שתיקונים רטרואקטיביים בדוחות מעלים בקרב המשקיעים חשש לבאות.

"גם כאשר מנטרלים את התיקון לדוחות וההוצאה החד פעמית, עדיין מקבלים הוצאות תפעול מאוד גבוהות – שעמדו על 19.8% מהמכירות, וזאת בהשוואה לשיעור של 19.2% ברבעון המקביל וממוצע של 18.8% בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. גם אם לוקחים בחשבון את ההעלאה בשכר המינימום, שנכנסה לתוקף בדצמבר, עדיין מדובר בעלייה חריגה, כאשר הרווחיות התפעולית המנוטרלת עומדת על 2.3% ברבעון. המכירות היו מעל הצפי שלנו, עם גידול של 1.6% בחנויות הזהות ויציבות במכירות למ"ר (לאחר תקופה ארוכה של שחיקה).

"הרווחיות הגולמית הייתה מתחת לתחזית, כאשר ציפינו לראות רמה דומה לזו של הרבעון השלישי, וזאת בשל מספר מהלכים שהחברה ביצעה בשנה האחרונה (גידול במותג הפרטי, תפעול יותר יעיל של פעילות הפירות והירקות). בפועל, הרווחיות הייתה יותר קרובה לרבעון המקביל. שורה התחתונה. איננו נוטים ליחס משקל יתר לרבעון בודד, אך יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהחולשה במספרים. הרווחיות שהחברה הציגה ברבעון הרביעי מאכזבת, כך שהנטל המונח על כתפי החברה – להוכיח כי מדובר ברבעון חריג – גדל".

כך או אחרת, רשת רמי לוי שיווק השקמה סיימה את שנת 2017 עם גידול של כ-11.8% בהכנסותיה לכ-5.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.54 מיליארד שקל בשנת 2016 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 2 סניפים חדשים, ולמרות ירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-2.9% שנבעה מהורדת המחיר הממוצע לפריט בשיעור של כ-5%, הן לצורך הוזלת המחירים לצרכן והן כתוצאה מהעלייה החדה בקצב המכירות של המותג הפרטי המאופיין ברמת מחירים נמוכה יותר.

בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. בהתאם לאסטרטגיה זו, מתחילת השנה ועד היום הודיעה החברה על שתי עסקאות להרחבת פעילותה בתוך הערים: הראשונה, העסקה לרכישת 20% ממניות רשת קופיקס (עם אופציה לרכישת עד 50.01% מהמניות) המפעילה כ-30 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" וכ-130 בתי קפה תחת המותג " קופיקס" – רשת רמי לוי צפויה להשלים את העסקה בתחילת חודש אפריל השנה. השניה, העסקה לרכישת 50.01% ממניות רשת חנויות הפארם "גוד פארם" המפעילה 9 סניפים באזור מרכז הארץ.

 המכירות למ"ר בשנת 2017 הסתכמו ב-61.47 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-65.87 אלף שקל למ"ר בשנת 2016. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו" ונפתחו בהדרגתיות במהלך שנת 2016, מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים, מעלייה בקצב החדירה של המותג הפרטי ומהמשך הורדת המחירים לצרכן. יצוין, כי נתון המכירות למ"ר של הרשת, על אף ירידתו, עדיין גבוה בכמעט פי שלושה ממכירות למ"ר של רשתות מתחרות.

 הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה בשנת 2017 עלה בכ-12% לכ-1.11 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-993.7 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2017 עלה והסתכם ב-21.96%, לעומת 21.90% בשנת 2016. העליה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהעליה בקצב החדירה של מוצרי המותג הפרטי, וכן משיפור בתנאי הסחר מול הספקים.

הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2017 עלה בכ-10% לכ-140.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-127.5 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח התפעולי עמד על 2.77%, בהשוואה ל-2.81% בשנת 2016. השינוי בשיעור הרווח התפעולי נבע בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מעליה בהוצאות התפעול המיוחסות בעיקר לשכר, חשמל וארנונה, וכן מהכרה בהוצאות תפעול שלא נכללו בעבר בדוחותיה של החברה. כמו כן, במהלך שנת 2017 נרשמו הוצאות חד פעמיות בסך של כ-1.4 מיליון שקל, בהשוואה להכרה בהוצאות חד פעמיות בסך של כ-7.3 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח התפעולי בנטרול הוצאות חד פעמיות עמד על כ-2.80% בהשוואה לכ-2.94% בשנת 2016.

ה-EBITDA בשנת 2017 עלה בכ-15% לכ-205.1 מיליון שקל (כ-4.04% מההכנסות), לעומת כ-178.4 מיליון שקל (כ-3.93% מההכנסות) בשנת 2016.

הרווח הנקי גדל ב-16.5% ל-110  מיליון שקל, לעומת כ-94.5 מיליון שקל בשנת 2016. העלייה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח התפעולי, מעליה בהכנסות מימון, נטו ומהפחתה בשיעור מס החברות.

רבעון רביעי של שנת 2017:

הכנסות רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2017 צמחו בכ-9.2% והסתכמו בכ-1.26 מיליארד שקל, לעומת כ-1.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה מפתיחה של שני סניפים חדשים, לצד עלייה במכירות חנויות זהות בשיעור של 1.6%.

המכירות למ"ר ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכמו בכ-14.91 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-14.96 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות למ"ר, על אף העליה במכירות חנויות זהות, נבעה בעיקר מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים.

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2017 גדל בכ-9.6% לכ-278.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-254.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של הרשת ברבעון המדווח עלה לכ-22.09%, בהשוואה לכ-22.02% ברבעון המקביל אשתקד. העליה הקלה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר לעליה בקצב החדירה של מוצרי המותג הפרטי ולשיפור בתנאי הסחר מול הספקים.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם ב-24.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון המדווח עמד על כ-1.91%, בהשוואה לכ-2.22% ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הרביעי של שנת 2017 עלה בכ-7% לכ-40.9 מיליון שקל (כ-3.25% מההכנסות), לעומת כ-38.1 מיליון שקל (כ-3.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2017 עלה בכ-23.5% והסתכם בכ-20.7 מיליון שקל, לעומת כ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הושפע בעיקר מהעליה האמורה ברווח התפעולי, מגידול בהכנסות מימון, נטו, וכן מהפחתה של שיעור מס החברות.

מאזן ליום ה-31.12.2017:  ממאזנה של רשת רמי לוי, נכון ליום ה-31 בדצמבר 2017, עולה כי קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של החברה ממשיכה לעלות להיקף של כ-395 מיליון שקל, בהשוואה לקופת מזומנים בהיקף של כ-275 מיליון שקל בסוף שנת 2016. ההון העצמי של החברה עלה והסתכם בכ-407 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-72 מיליון שקל במהלך שנת 2017. היום, במקביל לאישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 15 מיליון שקל. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה החברה על דיבידנד בסכום כולל של כ-785 מיליון שקל.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-40 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 48 סניפי סופרמרקט (מתוכם 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). במקביל, החברה פועלת להחרבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים הן באמצעות פתיחת סניפים עירוניים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. החברה מנהלת שיתוף פעולה עם חברת ישרכארט במסגרתו הוקם מועדון צרכני חברתי שהחברה מציעה ללקוחותיה להצטרף אליו. המועדון מציע הצטרפות בנתיב של כרטיס אשראי רגיל או כרטיס אשראי נטען שהלקוח יכול להטעין בו כסף ולבצע בעזרתו רכישות, ללקוחות שאינם יכולים לקבל כרטיס אשראי רגיל או שאינם מעוניינים בכרטיס אשראי נוסף. מאז השקתו נרשמו לשורות המועדון כ-400,000 לקוחות חדשים. לחברה כ-170,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי.

רמי לוי כבר הרוויח פי 10 בעסקת קופיקס