שוק ההון    

רמי לוי לא מביא תוצאות לקופיקס

. בשנת 2018 העמיק ההפסד הנקי של קופיקס, ל-8.5 מיליון שקל לעומת 5.9 מיליון שקל ב- 2017.

אומנם השליטה בקופיקס עברה זה מכבר לרמי לוי, אבל עדיין לא רואים תוצאות.  קופיקס הושקה כרשת בתי קפה המציעה מחיר אחיד של 5 שקלים,  אך עדיין מתאוששת  מההחלטה בעבר להעלות את מחיר המוצרים ב-20% ל-6 שקלים. אם כי מאז שונתה ההחלטה ומוצרי הבסיס חזרו למחירם המקורי. בשנת 2018 העמיק ההפסד הנקי של קופיקס, המפעילה 116 בתי קפה ו-30 סופרמרקטים במותג סופר קופיקס, ל-8.5 מיליון שקל לעומת 5.9 מיליון שקל ב- 2017.

העמקת ההפסד הנקי נובעת מירידה של 5.3% במכירות החברה, שהסתכמו ב-287 מיליון שקל. עיקר הירידה (13.3%) נרשמה במכירות בתי הקפה שהסתכמו ב-86.7 מיליון שקל וזאת בהמשך לקיטון שחל בשנת 2017 בעקבות שחיקה במכירות אורבן קופיקס לזכיינים, סגירת 13 סניפים ועצירה במכירת זיכיונות חדשים. הירידה במכירות נרשמה גם ברבעון הרביעי של השנה, אז מעורבותו של לוי באה לידי ביטוי במלואה. הקיטון בסך של כ-3 מיליון שקל במכירות בתי הקפה בין הרבעון הרביעי של שנת 2017 לרבעון הרביעי של 2018 נבע בעיקר מסגירת סניפים.

הרווח הגולמי של בתי הקפה ב-2018 ירד ב-24.7% ל- 17.8 מיליון שקל. הקיטון נבע בעיקר מסגירת סניפים ומהפסד של 4.7 מיליון שקל במפעל של החברה. את השפעתו של לוי ניתן למצוא בעלייה של 4% ברווח הגולמי ברבעון הרביעי של השנה, כתוצאה משיפור תנאי הסחר מהספקים.

גם פעילות המרכולים סופר קופיקס הורעה ומכירות הרשת ירדו ב-3 מיליון שקל ל-200.7 מיליון שקל. עלייה במספר הסניפים ושיפור הרווחיות הגולמית בסופרמרקטים, הובילה לעלייה ברווח הגולמי ב-9.6% ל- 50.5 מיליון שקל.

הפעלת 22 סניפים באופן עצמאי כתוצאה מנטישת זכייני בתי הקפה הובילה לעלייה בהוצאות התפעול. מחיקת השקעות בסניפי בתי קפה הובילה לעלייה בהוצאות ותרמה להעמקת ההפסד הנקי.

התוכניות של רמי לוי: סינרגיה עם מועדון הלקוחות של רמי לוי וטרנד הבריאות

רמי לוי  מעוניין להחזיר את רשת בתי הקפה למובילה באמצעות התאמת המחיר לצרכן למגוון מוצרים באיכות גבוהה תוך מתן רווחיות גולמית מספקת לזכיינים.התוכנית שלו כוללת טיפול בהסכמי הסחר עם הספקים, שיפור מחירי קנייה, וגם שינוי במערך הספקים. עוד בכונת החברה להתמקד בקטגוריות טרנדיות בעולם כגון תחום הבריאות. תוכנית נוספת נוגעת לצמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה, שיפור תהליכי שרשרת האספקה ושיפוץ הסניפים. בנוסף, תפעל החברה ליצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה כמו נקודות הטענה לרב-קו ויצירת שיתופי פעולה וסינרגיה עם מועדון הלקוחות של רשת רמי לוי

עוד לוי מתכוון לפעול לשינוי מערך הכשרות של מפעל החברה, כדי להשיג כשרות מהודרת יותר למוצרים, מתוך הערכה שהדבר יוכל לסייע בהגדלת המכירות. זאת לצד המשך תהליכי התייעלות ושיפור טכנולוגי וגסטרונמי, צמצום בהוצאות, המשך חדשנות ופיתוח מוצרים חדשים והגדלת המכירות ללקוחות חיצוניים.

יו"ר קופיקס גרופ, רן אפרתי, מסר לתקשורת: "בשנת 2018 עדיין לא הבאנו לידי מיצוי את כח הסחר והקנייה של רמי לוי לטובת החברה ואנו צופים שבשנת 2019 נוכל להמשיך ולשפר את תנאי הסחר של החברה".

רמי לוי בדוחות סבירים ברבעון השלישי – ההכנסות גדלו, הרווח התפעולי ירד כתוצאה מהוזלת מחירים

קופיקס מקטינה הפסדים; תהפוך ל-;רמי לוי בשכונה;