שוק ההון    

רשת רמי לוי מסכמת רבעון חיובי: הרווח קפץ ב-85% ל-21 מיליון שקל

הצמיחה בעיקר בזכות סניפים חדשים ואיחוד עם קופיקס וגוד-פארם

רמי לוי  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2018 ולרבעון הרביעי של השנה. לפיהן הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי עם עלייה חדה ברווח נקי לכ-38.5 מיליון שקל, זינוק של 85% בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.אבל למרות התוצאות הטובות חשוב להדגיש – רואה החשבון של החברה הדגיש כי הבקרה הפנימית לא מספקת. מדובר בנקודה חשובה בממשל תאגידי תקין. חברות משפחתיות נוטות לעגל פינות ולא להתיישר עם ממשל תאגידי צמוד ולוחץ, ולכן יש את הבקרות הנדרשות על כל החברות הבורסאיות. ברמי לוי, מדגיש רואה החשבון בפירוש שיש תקלה בבקרה. אז עם כל הכבוד לדוחות טובים, בראש וראשונה צריכים המשקיעים לדעת שההתנהלות של החברה תקינה.

 

בהכנסות רשמה רשת רמי לוי ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 12.5% לכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הסיבה לצמיחה בהכנסות עלייה של 4.27% בפדיון חנויות זהות, בהמשך לעלייה של 5.13% בפדיון חנויות זהות ברבעון הקודם – בזכות התרוממות הסניפים החדשים, ובהם סניף בעזריאלי חיפה, וכן בעקבות איחוד מכירות קופיקס וגוד פארם.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה בכ-15% לכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-278.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-22.58%, בהשוואה לכ-20.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.09% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הגיעה בזכות שיפור בתנאי הסחר, לצד העלייה במכירות של המותג הפרטי ובצד פעילות המרלו"ג שהקימה החברה לאחרונה.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוכפל לכ-47.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-3.34%, בהשוואה לכ-2.72% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-1.91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי ומהקיטון בשיעור ההוצאות התפעוליות.
תוצאות טובות ל-2018
ההכנסות בשנת 2018  כולה צמחו בכ-7.2% לכ-5.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.07 מיליארד שקל בשנת 2017 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). בזכות פתיחת 3 סניפים חדשים באריאל, חולון ועזריאלי חיפה ומאיחוד וכן כאמור ממכירות קופיקס וגוד פארם ברבעון האחרון שנת 2018.
עוד עולה מהדו"ח כי הרווח העיקרי של רמי לוי הוא מנדל"ן. הרשת שילמה דמי שכירות עבור נדל"ן לבעלי עניין וצדדים קשורים קרוב ל-53 מיליון שקל. מדובר על כספים שהחברה הציבורית משלמת לחברות פרטיות של רמי לוי ולחברות בהן רמי לוי שותף.
רמי לוי, מנכ"ל הרשת, מסר לעיתונות: "רבעון אחרי רבעון ושנה אחרי שנה אנו מציגים צמיחה בהיקפי הפעילות של הרשת. הצמיחה העקבית בהיקפי הפעילות נשענת בראש ובראשונה על העמידה באסטרטגיה העסקית ולאורך זמן – הצעת סל המוצרים הזול ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות מצוין לקהל לקוחותינו".