התחדשות עירונית    

רמת גן: מבנים נמוכים שייהרסו יהפכו למגדלים בני 24 ו-18 קומות

מעודכן ל-07/2020

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה שתי תוכניות להתחדשות עירונית הכוללות 207 יחידות דיור במתחמי הרחובות אבא הלל וחשמונאים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה לאשר שתי תוכניות להתחדשות עירונית ברמת גן הכוללות 207 יחידות דיור.

במתחם הרחובות אבא הלל-הדקלים, החליטה הוועדה לאשר תוכנית פינוי-בינוי הכוללת בניית 100 יחידות דיור במבנה בן 24 קומות עם חזית מסחרית לכיוון רחוב אבא הלל. מתוך כלל יחידות הדיור, 20 דירות יהיו קטנות, בשטח של 75 מ"ר, על מנת לאפשר תמהיל מגוון של דירות למגוון סוגי אוכלוסייה.

כיום מצויים במתחם שלושה מבנים בני 3-2 קומות, הכוללים 33 יחידות דיור שייהרסו לטובת הפרויקט.

במסגרת התוכנית יורחב רחוב הדקלים ב-3 מטרים, על מנת לאפשר מרחב ציבורי ראוי להולכי רגל. התוכנית קודמה בהתאם למדיניות הוועדה המקומית רמת גן לחיזוק ציר אבא הלל, באמצעות קידום תוכניות לבנייה לגובה עם מסחר לאורכו ובהתאם למדיניות הבינוי לגובה בעיר.

התוכנית היא ביוזמת ר.נ.ב בניין והשקעות בע"מ, ונערכה על ידי משרד אורית מילבואר-אייל אדריכלות.

במתחם הרחובות חשמונאים-בועז, אישרה הוועדה תוכנית הכוללת בניית 107 יחידות דיור במבנה בן 18 קומות עם חזית מסחרית שתפנה לכיוון רחוב חשמונאים. גם פרויקט זה יכלול 22 יחידות דיור קטנות יותר בשטח של 75 מ"ר.

בקומת הקרקע של המבנה יוקצו 260 מ"ר שטחים עבור צרכי ציבור, לשימוש של קהילה, רווחה, תרבות וחינוך תוך העדפה לגני ילדים.

לטובת הפרויקט ייהרסו שלושה מבנים בני 3-2 קומות עם 35 יחידות דיור שנמצאים כיום במתחם. כמו כן, נקבע כי רחובות החשמונאים ובועז יורחבו במסגרת התוכנית.

התוכנית הינה ביוזמת יורו אפ ב.ח, ונערכה על ידי משרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים. הוועדה ציינה בהחלטתה כי התוכנית מחדשת מרקם ותיק בעיר הסמוך למבני ציבור ובכללם בית ספר ותורמת לחיזוק המרקם השכונתי. התוכנית קודמה בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית להתחדשות עירונית של פיתוח מתחמים, תוך הקצאת שטחים פתוחים ומבנים לצרכי ציבור ובהתאם למדיניות בנייה לגובה בעיר.

עוד צוין בהחלטה לאישור התוכנית כי באמצעות פינוי בינוי ניתן לתת מענה לצרכי ציבור הנובעים מגידול האוכלוסייה ותוכנית לפינוי בינוי מאפשרת בנייה בהתאם לתקנים העדכניים – ובהם בנייה ירוקה, היבטי בטחון ובטיחות. איחוד מגרשים לידי מתחם אחד בשטח של 1.75 דונם מאפשר בינוי ראוי המשלב עירוב שימושים ובכלל זה מגורים, מסחר ושטחי ציבור – במיוחד גני ילדים בהם קיים מחסור משמעותי.

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה

ראש עיריית רמת גן: "חסרים 70 גני ילדים, אנחנו על סף פשיטת רגל"