שוק ההון    

רפאל מתעניינת ברכישת אירונאוטיקס

רפאל מערכות ואביחי סטולרו הגישו הצעה לרכישת חברת אירונאוטיקס  בדרך של מיזוג משולש הופכי, תמורת 430 מיליון שקל. מדובר בפרמיה של 105 על מחיר השוק, ובתגובה עולה המניה בכ-10%.

העלייה מביאה אותה לשווי של כ-430 מיליון שקל, וזאת אחרי שגייסה מהציבור בהנפקה לפני שנה בשווי של קרוב ל-1 מיליארד שקל.

רפאל  עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות חימוש מתקדמות שכוללות את מערכות ההגנה לטנקים מסוג מעיל רוח, ומערכות ההגנה מפני טילים ורקטות מסוג שרביט קסמים וכיפת ברזל. אירונאוטיקס חזקה בתחום המל"טים ונראה שזה מה שמושך את רפאל. ייתכן שייהיו מתעניינים נוספים, אם כי, חשוב להזכיר כי אירונאוטיקס נמצאת בבעיה על רקע בדיקה/ חקירה של הרשויות לגבי מכירה ושימוש בציוד במדינה מסוימת.

יו"ר אירונאוטיקס הוא האלוף במילואים ידידיה יערי, שכיהן במשך שנים ארוכות בתפקיד מנכ"ל רפאל. בעלות השליטה על החברה הם הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. המנכ"ל שלה הוא עמוס מתן.

מרפאל נמסר: "כחלק מהרחבת פעילותה, בעיקר בשווקים הבינלאומיים וגם על ידי מיזוגים ורכישות, רפאל החליטה ביחד עם איש העסקים אביחי סטולרו להגיש הצעה לרכישת אירונאוטיקס בשווי של 430 מיליון שקל. היכולות של רפאל בתחומי התקשורת, סגירת מעגלי האש וכדומה, בשילוב היכולות של אירונאוטיקס יאפשרו לה להציע ללקוחות בארץ ובחו"ל מערכות מתקדמות עם עלות-תועלת מוכחת".