חדשות    

רפורמת הייבוא תוצג בכנסת: "בשורה לצרכנים ולמשק"

מעודכן ל-10/2021

הרפורמה שנועדה להסיר חסמים ולתרום להורדת יוקר המחיה תכלול סטנדרטים חדשים לפיקוח, בקרה, אכיפה והרתעה יבואן שיפר את הוראות החוק צפוי לעיצומים כספיים של עד מיליוני שקלים ואיבוד רישיונו

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, יציג היום ( ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת, את עיקרי רפורמת היבוא, אשר מקדם משרד הכלכלה והתעשייה.

הרפורמה ביבוא תאפשר העברת מוצרים מיובאים הנדרשים כיום באישור תקן, ממסלול בדיקות במעבדות בדיקה למסלול של הצהרות, תשחרר חסמי יבוא ויבוא מקביל למסלול של הצהרות ותאפשר יבוא של מוצרים מאירופה וארה"ב, ללא דרישות נוספות.

הרפורמה תחייב את היבואנים, לשווק מוצרים תחת התחייבות משפטית (הצהרה) כי המוצר אשר נכנס לישראל, עומד בכל דרישות התקן החלות עליו כיום, כך שאינו מסכן את הצרכנים בטיחותית או בריאות. צעד זה יצמצם את עלויות היבוא ויקצר את זמן העיכוב בנמלים.

הרפורמה משנה לחלוטין את נוהל היבוא בישראל, כחלק מפעילות משרד הכלכלה והתעשייה למלחמה ביוקר המחיה ותביא להגברת התחרות, יצירת תשתית לעידוד הצמיחה, מיצוי הפוטנציאל הכלכלי של המשק ויצירת מנגנוני בקרה, פיקוח, אכיפה והרתעה, המקובלים כיום באירופה וארצות הברית.

בד בבד, כוללת הרפורמה תגבור מערך האכיפה של מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, כך שיוגברו פעילויות הפיקוח בשווקים על המוצרים. יבואנים ומשווקים, אשר יימצא כי הכניסו לישראל מוצרים אשר אינם עומדים בדרישות התקן, וזאת על אף ההצהרה עליה חתמו, צפויים לסנקציות מנהליות, פליליות לרבות עיצומים כספים, הגשת כתבי אישום והגדרת היבואן כמפר אמון אשר יעבור למסלול בדיקות מחמיר ועד שלילת רישיונו כיבואן.

רשות המסים דורשת מהיבואנים: מסמך על כל מכונית