חדשות    

רפורמת "נפש אחת": אגף השיקום יעניק לנכי צה"ל סל טיפולים אלטרנטיביים

מעודכן ל-06/2021

ילדים של נפגעי פוסט טראומה ושל פגועי נפש וראש יהיו זכאים לטיפולים פסיכולוגיים במימון משרד הביטחון – החל ב-1 באוגוסט

משרד הביטחון מודיע היום (ד') על תחילת יישום החלק המרכזי ברפורמת "נפש אחת", שאישרה הממשלה והכולל סל רחב מאוד של טיפולים פסיכולוגיים ואלטרנטיביים לנכי צה"ל, נפגעי פוסט טראומה ולבני משפחותיהם:

–         טיפולים אלטרנטיביים: לכל נכה צה"ל המוכר בגין פוסט טראומה ומטופל באגף השיקום יועמד סל שנתי של 5,000 שקל למימון טיפולים אלטרנטיביים לפי בחירתו: אוסטיאופתיה, כירופרקטיקה, דיקור לסוגיו, טווינא, עיסוי רפואי, פלדנקרייז, רפלקסולוגיה, שיאצו, שיטת אלכסנדר, רכיבה על סוסים, יוגה ו-וואטסו. כל נכה יוכל לבחור את המטפל/ת ולפנות אליהם באופן ישיר. משרד הביטחון ישלם על הטיפול בהצגת חשבונית מס/ קבלה מקורית.

–         טיפול נפשי לילדי נכים המוכרים בגין פוסט טראומה, נפש וראש: ילדים מגיל 7 ועד לגיל 30 זכאים החל מתאריך 1.8.21 לטיפול פסיכולוגי פרטני. כל הורה, או ילד בגיר של נכה מוכר, יוכל לבחור את המטפל/ת ולפנות אליהם באופן ישיר. משרד הביטחון ישלם על הטיפול בהצגת חשבונית.

הגשת החשבוניות תבוצע באמצעות האזור האישי באתר האינטרנט של אגף השיקום, תועבר לטיפול מוקד החזר הוצאות ייעודי שהוקם לצורך מימוש הרפורמה והחזר ההוצאות יועבר אחת לחודש לחשבונו של הנכה.

בנוסף, הוחלט על הסרת מגבלת שלוש השנים לטיפול פסיכולוגי לבני/בנות זוג והורים של נפגעים, כך שהטיפול יאושר בהתאם לצורך וללא מגבלת זמן.

פרטים נוספים יתפרסמו בימים הקרובים באתר האינטרנט של אגף השיקום.

רפורמת "נפש אחת": קבלת קהל במחוזות אגף השיקום תחודש ביום רביעי הקרוב