שוק ההון    

רקח תייצר תרופות ומוצרים עבור טבע; הרוויחה 2.4 מיליון שקל ברבעון

במקביל פרסום הדו"ח הכספי  מדווחת רקח, שבשליטת קרן פימי,  כי חתמה על מסמך עקרונות מחייב עם טבע, שעל פיו ויטאמד, החברה הבת, תייצר עבור טבע ותספק לה מספר תרופות מרשם, OTC ומוצרים למניעת זיהומים בבתי חולים המשווקים על ידי טבע בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינאית.

מרקח נמסר כי היא רואה חשיבות רבהבשיתוף הפעולה עם טבע.  ברקח מסבירים כי שיתוף הפעולה יאפשר רצף ייצור של המוצרים בארץ ויחזק את תעשיית הפרמצבטיקה הישראלית. בכדי לתת מענה להסכם ולגידול המשמעותי בייצור, צפויה התרחבות הפעילות התעשייתית וקליטת עובדים נוספים במפעלי החברה.

ההסכם נקבע לתקופה של 10 שנים עם אפשרות הארכה אוטומטית לתקופות נוספות וכן נקבע כי ככל שטבע תפסיק את שיווק המוצרים למניעת זיהומים בבית חולים, רקח תוכל לרכוש את זכויות הייצור והשיווק של מוצרים אלו.

ואשר לתוצאות הכספיות – ברבעון השני הרוויחה רקח כ-2.4 מיליון שקל לעומת הפסד בתקופה המקבילה של שנת 2017.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מהנהלת רקח נמסר כי: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה החשוב שהושג בין חברת רקח לבין טבע ועל מאמציה הנחושים של טבע לשמר את ייצור מוצריה בישראל. מדובר במהלך בעל חשיבות לשוק הישראלי, אשר יחזק את הפעילות התעשייתית בארץ ויבטיח אספקה רציפה של מוצרים חיוניים בישראל. עבור רקח מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית מבחינת היקפי הפעילות, הייצור והמעטפת הלוגיסטית ואנו רואים בכך משום הבעת אמון של טבע ביכולותיה של החברה. אנו תקווה כי שיתוף הפעולה שהושג יניח את התשתית לשיתופי פעולה נוספים בארץ ובחו"ל"

במהלך החציון הראשון לשנת 2018 המשיכה החברה במימוש תוכנית ההשקעות הרב שנתית במפעליה, בהשלמת תהליך האוטומציה בקווי ליבה באתר החברה בבנימינה ובקידום תחום המחקר והפיתוח. מהלכים אלה היוו את התשתית להסכם השת"פ האמור והינם חלק מהתוכנית האסטרטגית של החברה המתמקדת בפעילות בתחום התעשייתי במטרה להרחיב את פעילות החברה כיצרנית תרופות בארץ ובחו"ל".

רקח תעשיות פרמצבטיות ("החברה") הינה חברה מובילה בישראל לייצור, יבוא, שיווק, מכירה והפצה של תרופות, מוצרי קוסמטיקה, ויטמינים ותוספי תזונה. החברה שנוסדה בשנת 1993 נסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א נמצאת בשליטת קרן פימי (52%) ומשפחת אלגרבלי (34%).