חדשות    

רשות המסים: שני בעלי שליטה נחקרו בחשד למשיכת מיליוני שקלים מהחברות שבבעלותם

מעודכן ל-08/2021

השניים חשודים כי העלימו מס ולא דיווחו כנדרש: מרק זיבי, בעל חברת "זיבוטל בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-7 מיליון שקלים, וגיל אורן, בעל מניות בחברת "נעה ואיתי חברת החזקות בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-1.8 מיליון שקלים ■ לאחר החקירה הם שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים ערבויות ועיכוב יציאה מהארץ

שני בעלי שליטה נחקרו בחשד להעלמת הכנסות תוך משיכת מיליוני שקלים מהחברות שבבעלותם, מבלי לדווח על כך כהכנסה לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה. מרק זיבי, בעל חברת "זיבוטל בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-7 מיליון שקלים מהחברה מבלי לדווח, וגיל אורן, בעל מניות בחברת "נעה ואיתי חברת החזקות בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-1.8 מיליון שקלים מבלי לדווח על כך כנדרש. השניים שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים.

מהבקשה לשחרורו של מרק זיבי, תושב הרצליה, עולה כי פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף פקיד שומה נתניה, פתחו בחקירה גלויה כנגד זיבי בחשד שלא דיווח על משיכות מהחברה שבבעלותו. במסגרת זו החשוד עוכב לחקירה ונתפסו מסמכים ממשרד רו"ח המייצג אותו.

מהחקירה עולה כי זיבי משך מחברת "זיבוטל בע"מ" שבבעלותו, כ-7 מיליון שקלים בשנים 2019-2016, כאשר הוא ממשיך למשוך מאות אלפי שקלים כל שנה, מבלי לדווח על כך בדוחות האישיים שלו, במטרה להתחמק מתשלום מס.

השופט רועי פרי מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר את החשוד בתנאים מגבילים – בהם ערבות עצמית על סך 300,000 שקל, ערבות צד ג' על סך 150,000 שקל, הפקדת מזומן על סך 30,000 שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום. כמו כן, קיבל כבוד השופט את בקשת החשוד לאיסור פרסום על פרטי התיק, וזאת עד ליום ה-27.07.2021. מאחר ולא הוגש ערעור בעניין, הפרשייה מותרת לפרסום.

מהבקשה בעניינו של אורן עולה כי הוא הגיש דוחות שנתיים לשנים 2018-2016, בהם דיווח על הכנסות ממשכורות מחברת פרידיקטיב דייל בע"מ בלבד. זאת למרות שבפועל הייתה לו משיכה מחברת נעה ואיתי החזקות בע"מ שעמדה על כ-1.8 מיליון , אותה השמיט מהדוחות בכוונה להתחמק מתשלום מס. בית משפט השלום בחיפה כבוד השופטת סגנית הנשיא טל תדמור-זמיר, נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים, בהם עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, ערבות צד ג' בסך 150,000 שקל וערבות עצמית בסך 20,000 שקל.

במסגרת אכיפת יישום הוראות סעיף 3 (ט1) לפקודת מס הכנסה, הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה/דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב, נחקר גם גיל אורן, תושב פרדס חנה ובעל מניות בחברת נעה ואיתי החזקות בע"מ המחזיקה בחברת פרידיקטיב דייל בע"מ, בחשד למשיכת כספים מהחברה מבלי לדווח על כך כנדרש.

לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה שורת חקירות סמויות שהבשילו לחקירות גלויות. בפעילות זו נחקרו מעל עשרה חשודים ברחבי הארץ, כאשר על חקירתם של חמישה מהם הטיל בית המשפט צו איסור פרסום בעניינם, בהמשך צפויים מעצרים נוספים.

נתניה: בעל חברה בענף הבניין חשוד בהעלמת מס בסכום של כ-5.5 מיליון שקל