שוק ההון    

רשות ני"ע מתירה לברוקרים לפתוח חשבון מרחוק למסחר

החלטה זו היא המשך להמלצות הביניים של הצוות המשותף ברשות ניירות ערך וברשות התחרות -רשות ההגבלים העסקיים לשעבר-  להגברת התחרות בענף הברוקראז
רשות ניירות ערך אישרה הקלות לחברי בורסה שאינם בנקים (חש"בים) עבור פתיחת חשבון מרחוק למסחר בניירות ערך. לפי ההקלות, פתיחת החשבון תתבצע באמצעות קשר טלפוני  או ממשק טכנולוגי, ללא צורך בנוכחות פיזית בבתי ההשקעות. ברשות ני"ע מציינים כי ההקלות  יאפשרו לציבור המשקיעים , מגוון רחב יותר של אפשרויות השקעה, במטרה לקדם את התחרות בענף הברוקראז.
החלטה זו היא המשך להמלצות הביניים של הצוות המשותף ברשות ניירות ערך וברשות התחרות -רשות ההגבלים העסקיים לשעבר-  להגברת התחרות בענף הברוקראז'. אז התגלה כי כמעט מאה אחוז מהלקוחות הפרטיים הסוחרים בניירות ערך מעדיפים לסחור באמצעות הבנקים, גם אם עמלות הבנקים ב גבוהות יותר מאלו שמציעים חברי בורסה המספקים שירותי מסחר , כלומר ברורקים.
הסיבה להעדפת הבנקים על פני ברוקרים בשירותי ברוקראז' הוא היעדר פריסת סניפים בבורסה למתן שירות ללקוחות פרטיים. לכן, לצורך קידום התחרות ניתנו הקלות אשר יאפשרו לציבור המשקיעים לפתוח חשבון מרחוק ולבצע פעולות בניירות ערך, פיקדונות ומשמורת בחשבון אצל חבר בורסה.
ההוראה הקיימת עד כה הגבילה את היקף הנכסים בחשבון למיליון שקל ואסרה על פעולות מחוץ לבורסה לניירות ערך בתל אביב ועל ביצוע עסקאות מתואמות בניירות ערך, לחשבונות שנפתחו מרחוק, ללא זיהוי פנים אל פנים. בהחלטה החדשה קבעה יו"ר הרשות  הסרה מוחלטת של המגבלות שחלו על סוגי הפעילויות ועל היקף ההשקעות המאושרות לביצוע בחשבון ניירות הערך, המנוהל על ידי חברי בורסה, אשר נפתחו מרחוק.
מיו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, נמסר: "אנו פועלים לייצר מגוון אפשרויות השקעה ופלטפורמות למסחר עבור ציבור המשקיעים, באמצעות הסרת חסמים שאינם רלוונטיים לעולם של ימינו, בנוסף להשקת מוצרי השקעה חדשים. כיום, משקיעים בעולם יכולים לסחור בניירות ערך באמצעות הטלפון החכם מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון. מתן ההקלות ביחד עם האפשרות לבצע השוואת עמלות מעניק לציבור המשקיעים כוח במטרה לקבל את השירות הטוב ביותר עבורם".