שוק ההון    

רשימת המניות המומלצות "אופקים רחבים" לקראת עונת הדוחות לרבעון השלישי

pexels

לפי בנק ההשקעות אופנהיימר, ככל שעונת הדוחות מתקרבת, כך גם גוברת המתיחות בקרב המשקיעים. הדבר נכון מתמיד בחודשי החורף, המפגינים היסטורית תנודתיות גבוהה. מדדי המניות בארה"ב קרובים עדיין לרמות שיא, אך מתחת לפני השטח ניתן להבחין במספר מגמות מדאיגות. בחזית הפוליטית, המתח שיוצרות מלחמות הסחר בין ארה"ב לסין ולרעשי הברקזיט באירופה התווספו גורמי סיכון, כמו מתקפה על מקורות הנפט הסעודיים והיערכות למהלך הדחתו של נשיא טראמפ. בפן המאקרו כלכלי נמשכת היחלשות בנתוני התעסוקה ובמדד מנהלי הרכש ISM בארה"ב (כאשר אירופה כבר מפגינה סימני מיתון). וגם בשוקי ההון ניתן לראות עליית מודעות המשקיעים לסיכונים, שכבר החלה לאחרונה להעיק על השווקים.

הירידות הבולטות בשוק המניות בארה"ב התרכזו לאחרונה באפיקי הצמיחה, שהפגינו לאורך שנים ארוכות ביצועי יתר מרשימים. כבר בסקירת "אופקים" שפרסם בנק ההשקעות לפני רבעון, בחודש יולי, צייינו את השינוי המתרחש בטעמי המשקיעים, עם העדפת אפיקי "ערך" על פני "צמיחה", ומאז תופעה זו התעצמה. קבלת פנים צוננת של מספר הנפקות ענק כמו אובר (UBER), ליפט (LYFT) וסלאק (WORK), וביטול מתוקשר של הנפקת WeWork, הורידו את תיאבון המשקיעים לשאר ההנפקות "החמות", והובילו לירידות חדות במניות חברות צמיחה שזכו לפני כן לרמות תמחור גבוהות במיוחד. צוין כי תהליכים אלה לא פגעו במידה משמעותית בנציגות רשימת "אופקים", המרכזת בעיקר את החברות הגדולות המתאימות להגדרת חברות "ערך". מאידך הושפעה הרשימה לרעה בחודשים האחרונים כתוצאה מחולשה ספציפית בסקטורים של הבריאות והאנרגיה. מתחילת השנה הציגה הרשימה תשואה חיובית של כ-20% על בסיס Total Return, בדומה לביצועי מדד הS&P500  הרחב ומעל מדד הערך S&P500 Value (עלייה של כ-18%).

לקראת עונת הדוחות של הרבעון השלישי 2018, באופנהיימר מעדכנים את הרכב רשימת "אופקים רחבים", במקביל להתאמה להמלצות האלוקציה הסקטוריאלית, ומנצלים הזדמנות לצרף אליה שתי מניות בעלות מנועי צמיחה ארוכי טווח, אשר נסחרות לדעתנו בתמחור אטרקטיבי.

בסקטור הטכנולוגיה, אנו מחליפים את מניית סיסקו (CSCO) המושפעת לרעה מסביבת המאקרו הכללית ומהגברת התחרות בתחומי פעילותה, במניית מובילת תוכנת הווירטואליזציה וענן המחשוב VMware (סימול: VMWשנהנית ממעבר הארגונים לסביבת הענן ומספקת ללקוחותיה חסכון משמעותי בהורדת הוצאות.

בעקבות הורדת המלצה על סקטור התעשיה, הם מצמצמים את מספר הנציגות בו משתיים לאחת, עם הסרת מניית פדקס (סימול: FDXהסובלת מהאטה בסחר הגלובאלי ומלחצי תחרות. לעומת זאת, באופנהיימר מגדילים את החשיפה לסקטור הצריכה, עם הוספת מניית מובילת התיירות המקוונת Expedia (סימול: EXPE) שמציגה האצה בקצב הצמיחה ברבעונים האחרונים ונהנית ממעבר הצרכנים להזמנות טיסות ומלונות דרך האינטרנט, אך נסחרת בדיסקאונט משמעותי למתחרו Booking.com (סימול: BKNG) הציבורית ו-AirBNB  הפרטית.

 לקריאת הסקירה המלאה בעברית אנא לחצו כא