חדשות    

שבועיים לאחר הליגליזציה של המריחואנה בקנדה – הספקים לא עומדים בביקושים

שבועיים עברו מאז הליגליזציה של  הקנאביס  בקנדה וההיצע לא מצליח להדביק את הביקוש.

בבלומברג מדווחים מגדלי הקנאביס מתוסכלים מהזמן הארוך הנדרש על מנת לקבל רישיון לשיווק מהרשויות ובינתיים המדפים ריקים.

בבלומברג מסבירים כי כי תהליך קבלת הרישון למכירת קנאביס בקנדה מסורבל. לאחר קבלת רישיון גידול, על המגדל לגדל שני גידולים מלאים, לשלוח אותם לבדיקה, לעדכן את תוכנת הבקרה, ולאחר מכן להגיש בקשה מלאה לרישיון המכירות שקבלתו עשוי לארוך עד 341 ימים.

קנדה הפכה לשוק העיקרי של גידול ושיווק מריחואנה לאחר שהפכה אותה לחוקית. התחזית שעולה  ממחקר שערכו Arcview ו- BDS Analytics היא ששוק המריחואנה יגיע לכ-32 מיליארד דולר עד 2022.

בבלומברג יודעים כי חנות הקנאביס של אונטריו שקיבלה 100 אלף הזמנות ב-24 השעות הראשונות שלה. בקוויבק נרשמו 140 אלף הזמנות בשבוע הראשון של הליגליזציה והזכיין המקומי אומר כי ייתכן שיאלץ לסגור חלק מהחנויות מאחר והוא לא מקבל אספקה מהיצרנים.

ברוס לינטון, מנכ"ל Canopy Growth Corp טוען שהבעיה היא שאף אחד לא צפה את הביקושים האלו. עוד אומר לינטון כי "ייתכן שלא כל הסחורה תיגמר אבל ייתכן שלא תקבל בדיוק את אותו הצמחח שקיבלת בפעם הקודמת".

יש כיום 132 יצרנים מורשים בקנדה ו-78 בעלי רשיונות מכירה, זאת על פי הודעת משרד הבריאות הקנדי. ממשרד הבריאות הקנדי נמסר עוד כי 600 בקשות ייצור נוספות נמצאות בהליך בדיקה בימים אלו. משרד הבריאות שכר 300 עובדים נוספים על מנת לקצר את התהליך אמרה שרת הבריאות ג'ינט פטיפס "אבל התהליך, הכולל גם בדיקות רקע, צורך זמן ואנחנו לא נעגל פינות".