שבוע מודעות פיננסית – האם הבנקים ילמדו אותנו לחסוך בעמלות של הבנקים? כנראה שלא
חדשות    

שבוע מודעות פיננסית – האם הבנקים ילמדו אותנו לחסוך בעמלות של הבנקים? כנראה שלא

שבוע מודעות פיננסית – האם הבנקים ילמדו אותנו לחסוך בעמלות של הבנקים? כנראה שלא

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל  בשיתוף הבנקים המסחריים, יקיימו במהלך החודש הקרוב הדרכות והרצאות לציבור בנושאים של התנהלות פיננסית נבונה. בין היתר יוסבר לקהל על ניהול יעיל של חשבון הבנק לרבות הסבר על מסלולי העמלות. ההדרכות האלו יהיו ב-100 סניפים של הבנקים ברחבי הארץ.

המטרה הרשמית היא אמנם להגביר את המודעות ולהקנות ידע והבנה בנושאים פיננסיים בסיסיים ללקוחות המערכת הבנקאית, אבל לבנקים אין אינטרס להסביר לקהל שלהם שהם פראיירים – 1.5 מיליון לקוחות משלמים עמלות גבוהות, וקשה להאמין שהבנקים ילמדו את הציבור איך לחסוך בעמלות – הם הרי לא ילמדו אותם אי לגרום לבנק להפסדים (פחות רווח, ליתר דיוק).

אז למה בכלל יש את השבוע מודעות פיננסית? כנראה בגלל שהמפקחת על הבנקים, חדוה בר, דרשה זאת, ובכלל – לבנקים אין מניעה לקבל נקודות ביחסי ציבור ולהסביר ללקוחות על התנהלות פיננסית נבונה. זה גם משרת אותם, כל עוד זה לא התנהלות פיננסית נכונה מול הבנקים.

הפיקוח על הבנקים והבנקים מסבירים כי בהדרכות יינתנו טיפים וכלים להתנהלות פיננסית נכונה, יוצגו כלים דיגיטליים מתקדמים המסייעים לניהול יעיל יותר של חשבון הבנק, יינתנו הדרכות אישיות על "תעודת הזהות" הבנקאית – היכרות עם הדו"ח השנתי החדש המציג ללקוח את כל הפעילות הקיימת בחשבונו בצורה מפורטת, והסבר על שירות מסלולי העמלות, לרבות צירוף בפועל של לקוחות המעוניינים בכך.

חדוה בר, המפקחת על הבנקים אמרה בהקשר שבוע המודעות הפיננסית –  "במטרה להגביר את המודעות והידע הפיננסי של משקי הבית, פניתי לבנקים בבקשה להירתם למאמץ מיוחד, בבחינת תרומה לקהילה. אני קוראת ללקוחות הבנקים לנצל את ההזדמנות וליטול חלק בפעילויות השונות אשר יקנו מגוון כלים מעשיים וטיפים להתנהלות פיננסית נבונה, יעשירו את הידע בתחום הפיננסי ויסייעו להם לנהל באופן עצמאי ומושכל יותר את הפעילות הבנקאית שלהם"