חדשות    

שביתה במס הכנסה ובמע"מ ביום רביעי

עובדי מס הכנסה צפויים לפתוח בשביתה מחר עקב טענות על פגיעה בקידומם, עומס על המערכת והגברת המעקב עליהם

אומנם עדיין לא הוקמה הממשלה החדשה ולא נגבו מסים חדשים, אבל מס הכנסה ומיסוי מקרקעין יפתחו ביום רביעי בשביתה כללית. יו"ר ועד העובדים הארצי של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ודים אבנשטיין, כתב לעובדים כי "הנהלת רשות המסים החלה לקדם שינוי מבני ארגוני באגפים שונים ברשות, תוך פגיעה בזכויות העובדים, וזאת, מבלי להסדיר את השלכות השינויים עם ועד העובדים". עוד דווח  כי תוכניות חדשות של רשות המסים הגדילו את העומס על העובדים. לפי המכתב, השביתה תחל מחר – רביעי – בשש בבוקר, בכל רחבי הארץ.

במסגרת ההשבתה לא תהיה קבלת קהל, לא יטופלו בקשות הציבור, לא ייערכו ביקורות, ולא תיערך כל עבודה אדמיניסטרטיבית.

עוד מתלוננים בוועד כי  תוכנית "בוא נזוז" העוסקת בהעברות של העובדים "לרוחב" בין המשרדים השונים של רשות המסים, פוגעת בקידום של עובדים רבים במשרדים הרלוונטיים. העובדים גם מתנגדים לתוכניות מעקב אחרי העובדים.

עוד אומר אבנשטיין:"הנהלת הרשות החליטה בצעד חד צדדי נוסף, לפגוע בשכרם ובתנאי עבודתם של עובדי הרשות, באמצעות הטמעת תוכנת המרכבה באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין. תוכנה זו תוביל לביטול זכויות רבות שניתנו לעובדי הרשות במשך עשרות שנים".

מהנהלת רשות המסים נמסר כי "הנהלת רשות המסים, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה פועלים מול ההסתדרות בכל הנוגע למעבר לבניין החדש ובמטרה להבטיח את תנאי עבודתם של עובדי הרשות. אנו קוראים לוועד לשוב לדרך הישר ואל שולחן המו"מ כי הנהלת הרשות תדאג לכל אחת ואחד מעובדיה, עם ובלי נציגות הוועדים".

קמהדע – השביתה פגעה בתוצאות הרבעון; צופה גידול של 20% בהכנסות ב-2019

עובדי אקסלנס נשואה פותחים בשביתה – דורשים בונוס מעסקת פוסון

סכסוך עובדים באסם על רקע סגירת טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות