חדשות    

שדה הנפט האחרון של רויאל ד'אץ, ברנט, עומד להתייבש

צילום:PIXABAY

שדה הנפט והגז המפורסם בעולם  ברנט,  שממנו נגזר מדד ברנט,עו מד להתייבש. לפי דיווחי ה"וול סטריט ג'ורנל.

מדובר בשדה האחרון של ענקית האנרגיה רויאל דאץ של. זו צפויה לסגור בשנה הבאה את אחרונת בארות הברנט שלה, הנמצאת בים הצפוני, כ־185 ק"מ צפונית מזרחית לאיי שטלנד הסקוטיים. כעת עוברים בתעשייה לבארות קטנות על חשבון מאגרי הנפט הענקיים.

יותר ויויותרבארות שהתגלו בשנות השבעים נסגרות, אבל ברנט מסמל סוף תקופה כי הניב  מיליארדי דולרים בהכנסות, עד כדי כך שבסוף שנות השמונים הפך למדד למחרי הנפט – בנצ'מארק. ברנט גם עדיין משמש בחוזים עתידיים.

הבאר התגלתה ב־1971 ונקראה לו על שם אווז ברנט. פיתוח הבאר והאסדה היה יקר מאוד, והסיבה היא הרוחות העזות באזור שהגיעו למהירות של עד 160 קמ"ש וכן גלים המגיעים לגובה של 12 מטרים.

האסדה, הקרויה ברנט צ'ארלי, מאכלסת כ־180 עובדים המבלים בה שבועיים בכל פעם.  ייצור הנפט בים הצפוני דועך. בין השאר משום שתהליך ההפקה יקר. בשיאה, ב־1982, הבאר ברנט ייצרה יותר מ־500 אלף חביות ביום, כמות שהספיקה לצורכי האנרגיה השנתיים של מחצית הבתים בבריטניה באותה עת. כאשר ייצור הברנט החל לדעוך, כמה סוגי נפט אחרים נוספו למה שידוע כעת כסל הנפט הגולמי מאזור הים הצפוני, המשמש לקביעת מדד הייחוס ברנט. עד 2025, התפוקה של הסל הזה צפויה לצנוח במחצית, לכ־500 אלף חביות ביום.

לרויאל אין מה לדאוג. זו הרוויחה החודש מיליארד דולר עקב תקנות סביבה חדשות,  ממסחר במזוט ובדלקים אחרים.

של מסרה בחודש שעבר כי הרוויחה סכום משמעותי ממכירת דלק לספינות ברבעון השלישי, אך לא חשפה את הסכומים. סוחרי הדלק של יצרנית הנפט האירופית חגגו רווח של מיליארד דולר, ככל הנראה הרווח הגדול ביותר ממסחר בדלק לספינות בשנה האחרונה. כך מסרו גורמים שמכירים את הנושא.

אפסילון: הירידה במחירי הנפט לצד העלייה בערך הנכסים השפיעו לחיוב על בטחון הצרכנים בארה";ב

בעקבות ההתקפה על סעודיה צפויה פרמיית סיכון על הנפט