חדשות    

שווי המטבעות הקריפטוגרפיים ירד מתחת ל-200 מיליארד דולר

מקור: pixabay

המטבעות הקריפטוגרפיים ירדו בשבוע האחרון לשפל מתחילת השנה. המטבע הדיגיטלי השני בגודלו – את'ריום  צנח בקרוב ל-20% בשבוע. הביטקוין איבד 10% בשבוע  ושווי שוק המטבעות הדיגיטליים כולו, לפי האתר CoinMarketCap.com, התכווץ ל-197 מיליארד דולר – השיא היה 640 מיליארד דולר.

על פי בלומברג -ההמטבעות הקריפטוגרפיים איבדו משוויים בשישה שבועות האחרונים, על רקע חששות  ששימוש נרחב בנכסים דיגיטליים ייקח יותר זמן ממה שהעריכו בעבר. החשש הזה נהפך ממשי יותר בסוף השבוע האחרון, לאחר שהוועדה לניירות ערך ובורסות (SEC) השעתה באופן זמני את המסחר בשני ניירות ערך הקשורים למטבעות דיגיטליים.

בתוך כך, ממציא האתריום, ויטאליק בוטרין, אמר לבלומברג כי הימים של צמיחה אדירה בתעשיית הבלוקצ'יין כנראה חלפו.

"ההשעיה הזמנית של המוצרים האלה הובילה לתגובה אוטומטית בשוק", אומר ראיין רבלייה, ראש מחלקת מסחר בחברת OSL בהונג קונג, העוסקת במטבעות קריפטו. "אבל בסופו של דבר, זה רק מכשול נוסף שעליו השוק יצטרך להתגבר".

מדד בלומברג גלקסי קריפטו אינדקס, העוקב אחר המטבעות הדיגיטליים המרכזיים, ירד ב-4.1% ל-392 נקודות הבוקר – רמה המתקרבת לשפל של אמצע נובמבר. האתריום ירד למחיר של 199 דולר,והביטקוין – ל-6,282 דולר.

האתריום צנח יותר מה ביטקוין בחודשים האחרונים, על רקע החשש כי חברות העוסקות בבלוקצ'יין מוכרות את ההחזקות שלהן במטבע. סטארט-אפים רבים שגייסו דרך מטבעות קריפטוגרפיים דרך ICO,  צריכים לגייס כספים נוספים והדרך לעשות זאת היא דרך גיוסים נ וספים. כלומר, המשקיעים בעצם מקבלים מטבעות דיגיטליים ובמקרים רבים אתריום ואז כשהם מוכרים נוצר לחץ על המחיר בשוק.

ICO  – מה זה? ואיך זה קשור לביטקוין?