תוכן ממומן    

שומרים על אנרגיות חיוביות- השקעות באנרגיה מתחדשת

pixabay

תהליכים גלובאליים המתרחשים בעשורים האחרונים בעולם מביאים לכך שחזון אחרית הימים בעניין ייצור חשמל הופך למציאות, והעולם עובר לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. התפתחות בטכנולוגיה פורצת דרך וירידה משמעותית בעלויות המרכיבים הביאו לשינויים דרמטיים בייצור וצריכת החשמל, מה שבסופו של דבר מצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה ומוזיל עלויות ייצור וצריכה.

בד בבד עם המודעות הגוברת לצורך בשמירה על כדור הארץ והעלייה בשינויי האקלים הקיצוניים שזיהום האוויר שאנחנו בעצמנו גורמים להם, מחירי הנפט 'סובלים' מתנודתיות, שני הגורמים יחד מעלים את האטרקטיביות של מערכות לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת, ובהתאם לכך את העניין בהשקעה במיזמים כאלה.

מה זה בכלל אנרגיה מתחדשת?

השקעות באנרגיה מתחדשת – שלא כמו האנרגיה המופקת ממקורות כמו נפט, דלק, גז או פחם, אנרגיה מתחדשת מופקת ממקורות הטבע- רוח (אנרגיית רוח), מים (תנועת המים), אדמה (אנרגית גיאותרמית) ושמש (אנרגיה סולארית). שימוש במקורות טבעיים מאפשר  ייצור ממלאי בלתי מוגבל, תוך שמירה על כדור הארץ, דבר שלא ניתן להגיד על ייצור חשמל מסורתי הנחשב למזהם מאוד. מדינות רבות בעולם אשר נושא איכות הסביבה נמצא בראש מעייניהם בוחרות לעבור לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת.

אחת ההבטחות הגדולות בתחום האנרגיה המתחדשת היא הפיכת אשפה לגז, מדובר בהשקעה מבטיחה הודות ליתרונות הכלכליות והאקולוגיות הטמונות בייצור כזה, שכן מנצלים מקורות מתחדשים ומונעים זיהום תוך כדי.

משקיעים יותר מזהמים פחות

הפעילות הכלכלית בשוק האנרגיה המתחדשת מתרחבת וגדלה ככל שתחום הקיימות נטמע בעולם. ההתחממות הגלובלית מביאה מדינות רבות לחוקק חוקים המתייחסים לזיהום האוויר והתעוררות כזו מושכת באופן טבעי משקיעים, מוסדיים ופרטיים כאחד, שרואים באנרגיה המתחדשת חלופה אטרקטיבית להשקעות במיזמים טכנולוגיים העוסקים באנרגיה מתחדשת. הפוטנציאל העסקי הוא גבוה, חברות רבות נמצאות במרתון פעילות לפיתוח וייצור טכנולוגיות מתקדמות כדי לעמוד ביעדים שמדינות בעולם הציבו לעצמן למעבר ייצור חשמל מאנרגיה ירוקה.

מדינות אירופה מובילות כיום בייצור באנרגיה מתחדשת ולכן אפיקי השקעה בשוק הגלובלי יכולים להניב תשואות עודפות. חקיקת חוקים וקביעת תקנות מעודדות משקיעים פרטיים להשקיע ביזמות ממשלתיות. גם בישראל מושקעים תקציבים במחקרים ובפיתוח טכנולוגיות לשימוש באנרגיה מתחדשת, אך עדיין רוב צריכת האנרגיה בישראל מקורה במקורות המסורתיים.

פוטנציאל הצמיחה לטווח הארוך, הריביות הנמוכות והקטנת התלות במקורות אנרגיה מסורתיים הם אלה שהופכים את ההשקעה באנרגיה מתחדשת למעניינת בקרב יותר ויותר חברות עסקיות ומנהלי השקעות.

המפכה בתעשיית האנרגיה המתחדשת מביאה את הבשורה להשקעות בעלות פוטנציאל אדיר ומספקת הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן. ההשקעה באנרגיה מתחדשת נמצאת כעת בנקודת זמן כדאית. טכנולוגיות הייצור זמינות וזולות והשוק הכלכלי המתפתח מגדיל משמעותית את היקף ההשקעות. מי שיבין היום לאיזה כיוון מסתובבת הטורבינה, יוכל ליהנות מהזדמנויות עסקיות חסרות תקדים ולקצור בעתיד פירות (נקיים מזיהום אוויר). השקעה באנרגיה מתחדשת היא השקעה אופטימית, חכמה ובעלת פוטנציאל גבוה ביותר ומתאימה כמעט לכל אחד, בוודאי מנקודת מבט אידיאולוגית. המהפכה כבר כאן, אתם לא צריכים לזהות אותה, היא מתקיימת מול עיננו. הצטרפו אליה והשקיעו במחר ירוק יותר.

השקעה באנרגיה מתחדשת היא בעלת סיכון נמוך יחסית, אך דורשת סבלנות שבסופו של דבר יכולה להיות משתלמת מאוד. כל מה שנותר זה לבחור באיזו אנרגיה מתחדשת אתם רוצים להשקיע ולעלות על הגל הירוק.

בסופו של דבר ניתן להגיד שתחום האנרגיה המתחדשת הוא לא טרנד עולמי חולף, התחום ימשיך לצמוח ולהתפתח מתוך הבנה עולמית גורפת שאנחנו, בני האדם, אחראים לשמור על כדור הארץ וזה בידיים שלנו ליצור כאן עתיד ירוק ונקי יותר.