שוק ההון    

שוק המניות – לאן?

מאייר: אורקה

הנאסד"ק צונח לכיוון 6,500 נקודות, והשאלה מה יקרה מכאן? 

בסקירה מיוחדת של בית ההשקעות אופנהיימר המבוססת על ניתוח הטכניהמסקנה היא שהתנודתיות והירידות יכולים להיות עוד בטווח הקצר, אבל לפחות בהסתמך על ההיסטוריה, השוק צפוי לעלות משמעותית בטווח של 6-12 חודשים.

באופנהיימר מסבירים כי הסקירה נועדה לספק אינדיקציות בעקבות מהלך הירידות בשווקים, ולאחר שמדד ה S&P500  ירד משיאו בשיעור של כ-14%. האנליסט הטכני הראשי של אופנהיימר, ארי וואלד מספק תמונת מצב עדכנית ואת תובנותיו לגבי כיוון השוק בטווח הקצר ובטווח הארוך, והמלצות האלוקציה הסקטוריאלית בארה"ב.

 "בעקבות הירידות, כ-17% מהמניות הנסחרות בבורסת ניו יורק נמצאת מעל ממוצע נע ל-200 יום, מצב חריג שלאחרונה התרחש בשנת 2016", כותב וואלד, ומוסיף – "בהסתכלות על תבנית ההתנהגות ההיסטורית של שוק המניות בארה"ב מאז 1994, לאחר מצבים כאלה נוטים השווקים להציג ביצועים חזקים בתקופה של 6-12 חודשים לאחר מכן.

"יחד עם זאת, בתקופה מיד לאחר המצב, של חודש עד שלושת החודשים הראשונים, השווקים מתאפיינים עדיין בביצועי חסר, ובכך נראה כי בשלב הקרוב נדרשת זהירות מאפיקי סיכון, במיוחד במידה ורמת התמיכה של 2,500 נקודות במדד ה-S&P לא תחזיק"

 האסטרטג הטכני של אופנהיימר ממשיך להחזיק בדעה חיובית על סקטור הטכנולוגיה, לאחר חולשה ממושכת בששת החודשים האחרונים, ורואה תמיכה למניות הסקטור ברמה הנוכחית. במקביל להמלצות הקיימות על סקטור הטכנולוגיה וסקטור הבריאות בארה"ב, עובר ארי וואלד להמלצה חיובית יותר על סקטור הנדל"ן (REIT) אותו מעלה ל Market Weight. בין מניות ה REIT המומלצות מציין ארי וואלד את מניית American Tower  (סימול: AMT), מפעילת מגדלים אלחוטיים המדורגת Outperform באופנהיימר.

 לעומת זאת, עובר האסטרטג הטכני של אופנהיימר להמלצה שלילית על סקטור האנרגיה, בעקבות שבירת רמות תמיכה ארוכות טווח וחולשה בולטת בשוקי הנפט והסחורות. היסטורית, לאחר ירידות חדות במחירי הנפט, לוקח זמן רב למניות חברות האנרגיה להתאושש. ארי וואלד מציג רשימה ארוכה של מניות חברות האנרגיה ששברו את רמות התמיכה לאחרונה, כגון מניות APA, NBL, FTI, XEC, DVN, HP, NFX, WMB.

אופנהיימר ממליצים על יורוגן – מחיר יעד של 75 דולר

WIX – עלייה של 20% במספר המנויים; רווח למניה של 0.39$ – מעל התחזיות; אופנהיימר מעדכנים התחזית