חדשות    

שוק כרטיסי האשראי ברבעון הראשון – השימוש בכרטיסים עלה ב-7%; ההלוואות גדלו ב-30%

שוק כרטיסי האשראי ברבעון הראשון משדר עסקים כרגיל; מיתון, קיפאון בצמיחה? הצחקתם אותנו! הנה הנתונים שימחישו יותר מכל שדיבורים לחוד ומעשים לחוד – הישראלי הממוצע כנראה אוהב לבכות על כמה שקשה לו כלכלית, והוא בקושי מסיים את החודש, אלא שבפועל השימוש בכרטיסי אשראי הולך וגדל – נכון, גם לשם צריכה שוטפת הכרחית, אבל לא רק! ורק להמחשה – סל המזון הממוצע דווקא הוזל ברבעון הראשון של 2015 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ובכל זאת, השימוש בכרטיסי אשראי גדל ב-7%!

כרטיסי אשראי – איפה הכי זול?

ההיקף הכולל של הרכישות בכרטיסי אשראי הסתכמו ברבעון הראשון ב-62 מיליארד שקל – כך עולה מבדיקת "מהון להון" . הסכום הזה הוא סיכום של הרכישות בכרטיסים בכל החברות ( מתוך דוחות רבעון ראשון שפורסמו בימים האחרונים).

עם זאת,  ההשוואה לא מדויקת – ברבעון הראשון השנה נעשו רכישות רבות בגלל פסח, בעוד שבשנה שעברה חג פסח היה ב-12 באפריל משמע הרכישות גלשו לרבעון השני.

מספר הכרטיסים התקפים של כל חברות כרטיסי האשראי גדל גם כן בכ-7% למעל 9 מיליון , קרוב ל-3 מיליון כרטיסים הם כרטיסים חוץ בנקאיים.  עוד עולה מבדיקת "מהון להון" כי ההכנסות הכוללות של החברות הסתכמו בכ-1 מיליארד שקל, והרווח הסתכם ב-140 מיליון שקל.

במקביל לפעילות המסורתית, מאיצים בחברות כרטיסי האשראי את תחום ההלוואות. היקף האשראי  ללקוחות הפרטיים הסתכם ברבעון הראשון ב-6.7 מיליארד שקל, בעוד שבתחילת השנה הסתכם האשראי בכ—6.4 מיליארד שקל. התחום הזה הוא הצומח ביותר בחברות כרטיסי האשראי, וכנראה גם הרווחי ביותר – הריבית הממוצעת על ההלוואות האלו מגיעה לשיא של 10.7% בשנה! וזה כאשר מדברים במשק על ריבית אפסית ועל אפשרות לריבית שלילית. זאת ועוד – היקף האשראי הכולל עלה ביחס לשנה שעברה ב-30%!